پیمانکار ساخت ویلا در شمال

وقتی صحبت از ویلاسازی به میان می‌آید، بلافاصله ناخودآگاه ساخت ویلا در شمال کشور در ذهن مردم تداعی می‌شود،بیراه نخواهد بود اگر بگوییم انگیزه های اصلی ویلانشینی در ایران از استانهای شمالی کشور یا مناطقی که آب و هوای شبیه شمال داشتند شروع شد،به طوری که طرح ویلاباغ های قدیمی در منطقه شمال ،به مرور تبدیل به ویلاهای مختلف گردیدند.
طراحی ویلا دوبلکس یا فلت در شمال همیشه یکی از پروژه‌های اجرایی شرکت‌هایی مانند گروه معماری و ساخت زالارک بوده است و که با اتکا بر تجربه سالیان متمادی و استفاده از تیم کارشناسی و طراحی مجرب در حوزه‌های مختلف مورد نیاز برای طراحی ویلا و همچنین شناخت منطقه شمال از نظر وضعیت جغرافیایی و آب هوایی و همچنین زمین و خاک آن منطقه، در نوشتار پیش رو سعی دارد در مورد مراحل ساخت ویلا در شمال اطلاعات اولیه و مفیدی به شما ارائه نماید.

پیمانکاری ساخت ویلا در شمال
مراحل ساخت ویلا در شمال

1.قدم اول انتخاب زمین مناسب برای ساخت ویلا در شمال

انتخاب زمین مناسب، مهمترین مرحله ساخت ویلا در شمال است، اما برای انتخاب و خرید زمین، ابتدا باید به بودجه درنظر گرفته شده برای انجام صفر تا صد طراحی و محوطه سازی ویلا در شمال توجه نمود. این مورد برای افرادی که دارای زمین در یکی از استان های شمالی کشور هستند، متفاوت خواهد بود، زیرا این گروه از افراد باید فقط هزینه طراحی و ساخت ویلا در شمال را مد نظر داشته باشند.

البته لازم به گفتن نیست که اگر زمین موجود شرایط ساخت ویلا را نداشته باشد، براساس معیارهایی که در ادامه این نوشتار خواهد آمد، نسبت به تعویض آن و خرید زمین مناسب تر باید اقدام گردد.
اگر قصد خرید زمینی برای طراحی و ساخت ویلا درشمال  دارید و بودجه مشخصی در نظر گرفتید، ابتدا باید نوع ویلای مورد نظر را مشخص کنید : طرح ویلای کلاسیک ، ویلای دوبلکس ،باغ ویلا و یا ویلای مدرن، هرکدام از این سبک ها میتواند در تعیین متراژ و حتی مکان در نظر گرفته شده، تاثیرگذار باشد.

2.آئین نامه ها و مقررات

قبل از خرید زمین باید علاوه بر توجه به کاربری زمین و امکان ساخت ویلا در آن، به درصد تراکم منطقه مورد نظر برای طراحی و ساخت و ساز ویلا در شمال، توجه نمود.
به عنوان مثال در برخی نقاط طبق مقررات شهرداری، ۳۰ درصد و در برخی مناطق تا ۵۰ درصد به عنوان تراکم برای ساخت ویلا و مابقی باید محوطه سازی یا فضایی سبز و طراحی باغ اختصاص داده شود.شرکت هایی که کار پیمانکاری ساخت ویلا در شمال را انجام می‌دهند،معمولا با آئین‌نامه ها و مقررات شهرداری مناطق که  ممکن است در محدوده های زمانی تغییر یابد، آشنایی کافی دارند لذا بهتر است، مخصوصاً برای آن دسته افرادی که قصد خرید زمین و سرمایه گذاری دارند مشاوره‌های لازم را از شرکتهای معتبر دریافت نمایند.

کارشناسان گروه معماری زال با آشنایی کامل با مقررات و آئین‌نامه های شهرداری مناطق مختلف آمادگی ارائه خدمات مشاوره در این زمینه را برای خریداران دارند. به دلیل تغییرات احتمالی در این نوع قوانین، توصیه می‌گردد به اعداد و درصدهای مورد استفاده در سایت ها اکتفا نکنید.

3. انتخاب سبک معماری

پس از انتخاب زمین وخرید آن یا در صورت داشتن زمین، باید نوع سبک ویلا مشخص گردد که توضیح داده شد با متراژ زمین ارتباط دارد.
همانطورکه در مقاله ساخت ویلاباغ و ویلای  لوکس و ویلای دوبلکس توضیح داده شد، انتخاب متراژ زمین تحت تاثیر سبک ویلای انتخاب شده خواهد بود.انتظار ساخت باغ ویلا و سبک سنتی و کلاسیک در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، جزو انتظارات غیرمنطقی و نتیجه حاصل به هیچ وجه مورد پسند و رضایت استفاده کنندگان ویلا نخواهد بود. توصیه می شود برای این دسته از زمین ها با متراژ کوچک طراحی ویلا با سبک مدرن را برگزینید. همچنین در صورت داشتن زمینی بزرگتر مثلاً ۱۰۰۰ مترمربع،شاید ساکنین ویلاباغ بیشتر احساس راحتی و رضایت بیشتری داشته باشند.
در نظر داشته باشیم همانطور که در مقالات پیشین گفته شده که هدف انسان از داشتن ویلا برای اقامت دایم یا کوتاه مدت، دوری از شلوغی‌های شهرهای مدرن و پناه بردن به آغوش طبیعت است. لذا در انتخاب سبک نمای ویلا باید علاوه بر سلیقه و بودجه مورد نظر، به متراژ زمین و همچنین میزان تراکمی که قانون اجازه می‌‎‌‍دهد توجه داشت و همچنین توجه به محدودیت‌‎‌های شرایط منطقه مانند ساحلی یا جنگلی بودن آن، نیز باید توجه نمود.

ساخت ویلا شمال

4. طراحی و ساخت ویلا در شمال

براساس مواردی که تا الان گفته شد، بجز بودجه بندی و نوع ‌سلیقه که به مالک و یا ذینفع اصلی ویلا ربط خواهد داشت، مشخص گردید که انتخاب سبک مورد نظر نیاز به اطلاعات تخصصی و تجربه دارد که با وجود ساختمان ساز های زیادی که در شمال وجود دارد، انتخاب سازنده ویلا در شمال، یکی دیگر از مراحل اساسی در صفر تا صد ساخت ویلا در شمال است.
برای ساخت ویلا در شمال همانگونه که تاکید و در مقاله های قبلی اشاره گردید، پیمانکاری ساخت ویلا در شمال،مستلزم استفاده از تیم متخصص و کارشناسان حوزه های مختلف است.

صفر تا صد ساخت ویلا در شمال

نکات مهمی که در ساخت ویلا در شمال باید رعایت شود

1. ساختمان اصلی ویلا

ساخت بنا یا ساختمان اصلی ویلا یکی دیگر از مراحل ساخت ویلا در شمال است. باید به ویژگی های خاص آب و هوایی شمال کشور که بارزترین ویژگی های آن، داشتن رطوبت و گرمای زیاد و بارندگی های فراوان است، توجه گردد.
در طرحی و ساخت ویلا در شمال، فارغ از نوع سبک و متراژ و موارد مشخص شده ،رعایت برخی موارد نکات طراحی در تمامی ویلاهایی که در شمال کشور ساخته میشود،به نوعی جزو الزامات مشترک خواهد بود، طراحی سقف ویلاها باید به نوعی انجام گردد تا علاوه بر پیش بینی ناودان ها و محلی برای  تخلیه آب باران و برف، عایق کاری مناسب انجام گردد. در طراحی سقف به عنوان مثال نوع شیبدار یا انواع دیگر و نیز مصالح مورد استفاده، باید این موارد در نظر گرفته شود.
همچنین عایق سازی کف ساختمان و استفاده از مصالح مرغوب که بتوانند در مقابل رطوبت زمین مقاومت داشته باشد یکی دیگر از الزاماتی است که هر سازنده ویلا در شمال باید درنظر بگیرد.
در مورد طراحی داخلی ساختمان و دکوراسیون داخلی در مقاله های قبلی  توضیح داده شده است.

سازنده ویلا در شمال

2.محوطه سازی ساخت ویلا در شمال

ویلاهای ساخته شده در شمال بدلیل داشتن آب و هوای مرطوب و خاک حاصل خیز، عموما دارای طراحی حیاط باغ ویلا با محوطه های سرسبز و درختان میوه مانند مرکبات است.
بخصوص اینکه برخی از این ویلاها، در زمین‌‎‌های کشاورزی و باغ های موجود ساخته می‌شوند لذا به صورت پیش فرض محوطه سرسبز را خواهند داشت.اما اجرای محوطه سازی فقط محدود به فضا سبز نیست.
با توجه به مساحت و نوع سبک معماری نمای ویلا مدرن یا کلاسیک، سایر اِلمان ها نیز طراحی و نصب میگردد.اما نکته ای که باید پیمانکار ساخت ویلا در شمال مورد توجه قرار دهد، همان بارندگی ها و رطوبت زیاد در منطقه شمال است، پوسیدگی آهن و سایر فلزات و حتی مصنوعات ساخته شده با چوب مانند میز و صندلی، در صورت عدم رعایت ضرورت های نگهداری از تاسیسات در هوای مرطوب، باعث استهلاک زودتر از موعد نسبت به سایر مناطق خواهد گردید. سازنده ویلا در شمال بخوبی آگاه هست که در صورت استفاده از این مصالح، حتما باید رنگ یا پوشش محافظ را نیز مورد استفاده قرار دهد.
همچنین عایق سازی کابل های برق و تاسیسات الکتریکی و الکترونیکی، مانند لامپ های روشنایی و سیستم های کنترل تردد در روی دیوار و محوطه، حتما باید پوشش و عایق سازی مقاوم در برابر آب و رطوبت را داشته باشند.

مراحل ساخت ویلا در شمال

3. مسیرهای ارتباطی و انشعبات برق،گاز،آب و مخابرات

برخی زمین های ویلایی در کنار ساحل یا داخل جنگل در مناطقی هستند که دو مشکل اساسی دارند، تردد به ویلا، با خودرو یا حتی پیاده از طریق جاده های اصلی و فرعی یا معابر روستایی یکی از مهمترین نکات برای در نظر گرفتن و انتخاب زمین برای خرید و ساخت، راه های ارتباطی (که در تمامی فصول سال قابل استفاده باشد) هست. توجه به امکان تردد عابر پیاده با درخواست خودرو از آژانس یا تاکسی اینترنتی یکی از پارامترهای اساسی در انتخاب زمین باید باشد.
همچنین داشتن انشعابات ضروری آب، برق، گاز و مخابرات نیز باید در ساخت ویلا در شمال در نظرگرفته شود. امروزه حتی بررسی داشتن آنتن برای تلفن همراه و اینترنت جزو الزامات زندگی در یک ویلاست، حتی اگر مالک ویلا به قصد استراحت، بر روی عدم استفاده از تلفن همراه در طول اقامت تاکید دارد، بازهم داشتن ارتباطات مخابراتی و اینترنتی جزو پارامتر های ضروری در مراحل ساخت ویلا در شمال باید باشد. استفاده از سیستهای کنترل هوشمند یا پیش بینی حوادث و اتفاقات ناگهان، لزوم داشتن اینترنت را بخوبی نشان می‌دهد.
زمانی که صحبت از صفر تا صد ساخت ویلا مدرن در شمال میگردد، توجه به امن سازی و تهدیدهای امنیتی، مهم و اساسی خواهد بود.

4. تهدید های امنیتی

برخی افراد با توجه به احساس بی‌نظیر زندگی در سکوت و اعمال جنگل، سعی در انتخاب زمین در داخل جنگل برای ساخت ویلا در شمال می نمایندو دنبال دور ترین نقطه از جاده ها و مسیرهای مواصلاتی و حتی روستاهای جنگلی هستند.
این مسئله علاوه بر اینکه باعث افزایش هزینه طراحی و ساخت ویلا چوبی یا دوبلکس در شمال  می‌گردد. تهدیدهای امنیتی خاصی چه از نظر عوامل طبیعی مانند سیل و آتش سوزی های جنگلی یا از بابت حمله حیوانات وحشی مانند خرس و گرگ های گرسنه و سایر حیوانات جنگل، باید در نظر گرفته شودو مهمتر از همه سارقان و خلافکارانی که برای مخفی شدن حتی یا به قصد سرقت اموال، به این نوع ویلاها حمله می‌کنند. مخصوصا در زمانهایی که صاحب ویلا در آن اقامت ندارد.
در صورت انتخاب این نوع زمین به هر دلیلی، پیمانکاری ساخت ویلا در شمال باید این موارد را حتما باید در نظر داشته باشند.

جمع بندی

استانهای شمالی کشور را با ویلاهای سبک های مختلفی که ساخته شده می‌شناسیم. باغ ویلا های بزرگ ،ویلاهای مدرن و لوکس و انواع دوبلکس و همچنین طرح ویلا در شیب کوه به وفور در شهرهای ساحلی، حومه شهرها و داخل جنگها می‌توان مشاهده کرد.
تمایل ساکنین دیگر شهرها برای خرید یا اجاره ویلا در این استانها باعث گردیده تا پیمانکاری ساخت ویلا در شمال گسترش یابد. لذا انتخاب سازنده ویلا در شمال، از بین سازنده های گوناگون شاید کار راحتی نباشد.اما هرکسی میتواند با درنظر گرفتن موارد ذکر شده و تحقیقات پیرامون این پیمانکاران ، انتخاب بهتری داشته باشد. ما در شرکت زالارک سعی کردیم با ارائه نکات اصلی در خصوص صفر تا صد ساخت ویلا در شمال، موارد مهم را خاطرنشان ساخته و با افتخار آمادگی ارائه خدمات مشاوره برای هموطنان در هر کجای ایران که قصد خرید یا ساخت ویلا در شمال را دارند، با استفاده از مجموعه توانمند و‌مجرب کارشناسان در حوزه های مختلف را داریم .

 

 

 

گروه معماری زال

گروه مالی آرادفین، از سال 94  فعالیت خود را در راستای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری مدرن آغاز کرد. این تیم حدود دو سال را صرف تحقیق و توسعه در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های خبره کرد. شرکت آرادفین تمرکز خود را در زمینه ی معاملات الگوریتمی و ارائه سیستم‌های هوشمند خودکار، برای پیش‌بینی دقیق‌تر بازارهای جهانی و فارکس، با حداقل خطا، گذاشته است. اکنون آرادفین یکی از فعالان پیشرو در بازارهای مالی است وسرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است.  گروه مالی آرادفین ادعا دارد که پیشگام معاملات الگوریتمی در ایران است. 

پربازدید ترین مقالات

هزینه بازسازی

هزینه بازسازی خانه

هر خانه و منزلی بعد از گذشت چند سال نیاز به بازسازی دارد، حتی اگر سرویس‌های نگهداری تأسیسات ساختمان به طور مرتب انجام شده باشد

هزینه ساخت ویلا دوبلکس

هزینه ساخت ویلا دوبلکس

مقدمه ساخت ویلا دوبلکس در سالهای اخیر رونق فراوانی گرفته است. علاوه بر زیبایی های خاصی که این نوع ویلاها دارند و نیز راحتی ساکنین

طراحی ویلا شمال

طراحی ویلا در شمال

ایران کشوری است که به داشتن مناطق متفاوت جغرافیایی و آب و هوایی، شهرت یافته است. مناطق شمالی کشور یعنی استانهای واقع در سواحل دریای

طراحی نمای ویلای دوطبقه

طراحی نمای ویلا دو طبقه

اهمیت طراحی نمای ویلا دو طبقه هنگامی که به برخورد انسان و معماری توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اول حس دریافتی مخاطب از بنا از