طراحی نمای ویلا در شمال

طراحی نمای ویلا در شمال

وقتی صحبت از ویلا و ویلاسازی میکنیم توجه بیشتر مردم به سمت شمال جلب می‌شود. بدلیل ویژگی‌های منطقه جغرافیایی استان‌های شمالی کشور، داشتن آب و هوای معتدل و محیط جنگلی و ساحلی و حتی نزدیکی به پایتخت کشور (با توجه به این مطلب که بیشتر ویلانشینان و ویلاداران، از شهروندهای تهرانی هستند) چه برای اقامت دائم یا کوتاه مدت، ویلاهای شمال کشور را ترجیح می‌دهند.طراحی نمای ویلا در شمال به این خاطر اهمیت پیدا می‌کند که ویلاهای ساخته شده در شمال کشور، باید منطبق بر ساخت و سازهای انجام شده در شمال و نیز شرایط آب وهوایی و همچنین طراحی نمای ویلا متناسب با مناظر اطراف باشد.

درضمن توجه به این نکته ضروری است که در دودهه گذشته ویلاسازی در سایر شهرها و حومه‌های آنها و نیز مناطق خوب و آب هوای کشورو حتی مناطق کویری رونق پیدا کرده است. ازاین رو،  نکته‌های در نظر گرفته در خصوص نمای ویلاهای شمال با نمای ویلا جنوب یا کویر متفاوت با سایرمناطق خواهد بود.

نمای بیرونی ویلا در شمال

گروه معماری زال با بهره گیری از تجربه‌های ویلاسازی در تمام مناطق کشور و داشتن کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف، در این نوشتار خلاصه ای از بحث‌های مهم در خصوص نمای ویلا در شمال را برای مخاطبین همراه، ارائه خواهدکرد.

اهمیت نمای ویلای شمال

درخصوص اهمیت نما در ساختمان سازی و ویلاسازی، در مقاله‌های قبلی، توضیحاتی ارائه گردیده است. در این نوشتار توجه اساسی به نماسازی و با تمرکز بر نمای ویلا شمال خواهد بود.

نمای هرساختمان، اولین جلوه و تجربه بصری است که درهر بار تردد، در ذهن ناخودآگاه مهمانان و حتی ساکنینی که تردد روزانه  و دائمی دارند، ایجاد می کند.شاید به نظر برسد که با توجه تکرار بازدید چند بار طرح نمای ساختمان و ویلا، برای ساکنین آن ویلا، اهمیتی نداشته باشد. اما تکرار هر منظره در ناخوداگاه انسان تاثیراتی برجا می گذارد و حتی شاید خاطراتی را زنده کند.

اما عابران گذری با خودرو یا پیاده، یا مهمانی که قصد ورود به ویلا را دارد، خریداری که به منظور بررسی و انتخاب ویلای مورد نظر برای خرید، بررسی می نماید، اولین تصویر که مربوط به نمای ویلا است، ناخودآگاه انسان بلافاصله تصویری از نحوه تفکر، زندگی ساکنین، میزان درآمد و حتی نوع ارتباط بین ساکنین را ارزیابی میکند. لذا یکی از دلایل اهمیت طراحی نمای ویلا در شمال همین نکته همخوانی و تناسب نمای مدرن ویلاها در شمال است.

نمای مدرن ویلاهای شمال

اما برخی افراد با توجیه مدرن بودن، المان‌های بومی منظقه را نادیده میگیرند. که این خود نشان دهنده نوعی نادیده گرفتن جامعه‌ای است که در آن زندگی میکنیم و به نوعی سعی در متفاوت بودن و هنجار شکنی  ساکنین آن ویلا خواهدبود. این درحالی است که مدرن بودن با رعایت ویژگی‌های جامعه ای و منطقه ای که ویلا در آن محیط ساخته است هیچ تناقضی ندارد. همین مطلب یکی از بارزترین تفاوت‌های گروه معماری زال با گروه‌های دیگر است چراکه استفاده از تیم متخصص در تمامی حوزه ها و تسلط بر جامعه شناسی منطقه و نیز داشتن تجربه طراحی و ساخت انواع نمای ویلاهای شمال  این امکان را فراهم می آورد تا نمایی مدرن و منطبق بر خواسته صاحب ویلا با درنظر گرفتن ویژگی‌های منطقه طراحی  و اجرا گردد.

 

 نمای ویلا در شمال شامل چه اجزایی است ؟

در طراحی نمای ویلا در شمال،  باید به دو جز اساسی توجه  داشت :

1) اول نمای ساختمان داخل ویلا

همواره نمای تمامی ویلاها و ساختمان‌ها توجه را جلب کرده و از فواصل دورتر نیز معمولا قابل مشاهده است که با توجه به سبک  طراحی ویلا و تعداد طبقات، متفاوت بوده و حتی با توجه به فناوری‌های جدید  و تخصص نورپردازی، شرایطی ایجاد می‌شود تا در شب و از فاصله‌های دور نیز، زبیایی و ترکیب طراحی خاص خود را به رخ بکشد.

نمای ویلاهای شمال

2) دوم نمای بیرونی ویلا در شمال

علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، طراحی خارجی ویلا مانند ترکیبی ازنمای دیوارهای پیرامون، درختان بلندقامت و قابل مشاهده از بیرون و درب‌های ورودی و حتی مسیر احتمالی تردد اختصاصی و شاید پل‌های واسط بین خیابان و درب پارکینگ، همگی در یک طراحی ویلای مدرن دارای اهمیت زیادی هستند.

نتیجه ترکیب این المان ها را در عکس‌های زیبا و باشکوه مناظر مناطق ویلایی  و حتی نقاشی‌های قدیمی و معاصر و فیلم هایی که در خصوص مناطق شمالی کشور ساخته میشود را می‌توان مشاهده نمود.

برخی سازندگان و ویلاداران، تمامی توجه خود را به نمای ساختمانی داخل ویلا معطوف می‌کنند و کل هزینه طراحی نمای ویلا در شمال را صرف طراحی و ساخت نمای ساختمان نموده و از دیوارهای پیرامونی غافل میشوند در نتیجه ترکیب ناهمگونی ایجاد میگردد که ممکن است زیبایی‌های نمای ساختمان را نیز تحت الشعاع قراردهد.

نمای ویلاهای شمال

نکته مهمی که به در طراحی نماهای ویلا در شمال باید مورد توجه قرار گیرد، مجموعه درختان واقع در طراحی محوطه ویلا که از بیرون دیده میشود، دیوارهای پیرامونی و درب‌های تردد عابر و خودرو خواهد بود.

در خصوص درختان، در مقاله‌ طراحی باغ تذکر داده شد که باتوجه به ویژگی‌های منطقه ای ویلا، از انتخاب نهال ها و درختانی که پس از رشد، مانع اساسی از دیده شدن نمای ساختمان شده و حتی ممکن شاخ و برگ آنها، آسیب هایی وارد نماید، خودداری گردد.در منطقه شمال اما بیشتر درختان استفاده شده در باغ ویلا و سایر ویلاها، درختان مرکبات است در مواردی خاص از درختانی بلندتر مانند نخل نیز استفاده میگردد که این مسئله در بحث طراحی نمای ویلا در شمال باید مورد توجه قرارگیرد.

 

تاثیر سبک‌های مختلف طراحی و ساخت ویلا در نمای ویلای شمالی

در نوشتار طراحی و ساخت ویلا در شمال و مراحل ساخت ویلا توضیح داده شد که اولین مسئله انتخاب سبک ویلای مورد نظر است که پارامترهای مختلفی علاوه بر سلیقه و علاقه صاحب ویلا موثر خواهد بود از جمله مساحت زمینی که برای ساخت ویلا دوبلکس یا فلت انتخاب شده است و نیز بودجه و هزینه در نظر گرفته شده

هزینه طراحی نمای ویلا در شمال نیزیکی از پارامتر‌های موثری است که باید در نظر گرفته شود.

مسلما هر صاحب ویلایی، علاقه دارد نمای ویلای شمال متعلق به خودش، دارای زیباترین نما در منطقه باشد به نحوی که در تردد روزانه خود نیز، احساس شعف و لذت خاصی از مشاهده آن وقتی دور میشود یاقصد برگشت به ویلای خود را دارد داشته باشد.

لذا در انتخاب سبک طراحی و ساخت ویلا، برآورد اولیه ای باید از طریق مشاوره با تیم‌های تخصصی ساخت نمای ویلا انجام گیرد تا پس از برآورد تقریبی هزینه طراحی نمای ویلا در شمال ، نسبت به انتخاب مدل و المان‌های مورد استفاده در طراحی ویلا در شمال کشور، اقدام نماید.

نمای ویلای شمال

نمای مدرن ویلاهای شمال

بیشترین درخواست ها در خصوص طراحی نمای ویلا در شمال  بخصوص دهه اخیر، استفاده از طراحی نمای مدرن در نمای بیرونی ویلا در شمال بوده است. منشا و دلیل این درخواست موضوع این نوشتار نیست، بطور خلاصه می‌توان به تاثیر ارتباطات و شبکه‌های مجازی و حتی مسافرت‌های خارجی و نیز توسعه فناوری‌های نوین در حوزه ساخت و ساز و حتی طراحی میتوان اشاره نمود.

اما اینکه نمای ویلا شمال، به سمت استفاده از عناصر و المان‌های مدرن سوق پیدا کرده است شکی وجود ندارد.

با گذر از شهرهایی مانند رامسر، محمودآباد و نور و سایر شهرها می‌توان چندین مورد نمای بیرونی ویلا در شمال را مشاهده نمود که طراحی مدرنی دارند، نمای مدرن ویلاهای شمال  بدون توجه به نوع سبک نیز امکان طراحی و اجرا دارد.

استفاده از عناصری مانند نورپردازی‌های حرفه ای در رنگ‌های مختلف و متناسب با جنس و رنگ طراحی نمای ویلا مدرن و ایجاد جلوه‌های ویژه بصری، استفاده از عناصر چوب در شکل‌های خاص که هم یادآور سبک سنتی اما نوین درنماسازی بوده است، استفاده از دیوارهای شیشه ای (که بازهم در بررسی ساختمان ها و کاخ‌های ساخته شده ایرانیان درقرن‌های گذشته شاهد استفاده از آئینه کاری و شیشه‌های رنگی در نمای ساختمان ها بوده ایم)، طراحی‌های خاص سقف ساختمان‌های ویلا که از شیب ها و قوس‌های خاصی استفاده میگردد، استفاده از ستون‌های زیبا، سردر ورودی‌های ویلا وطراحی طبقات ساختمان ویلا در ویلاهای دوبلکس و دارای طبقات، هرکدام از اینها در هزینه طراحی نمای ویلا در شمال و هزینه ساخت آن تاثیرگذار خواهدبود.

نمای ویلا شمال

علاوه بر برخی از مواردی که علاوه بر تداعی نمای مدرن ویلاهای شمالی، باید توجه داشت به طور غیر مستقیم حتی می‌توان طراحی نمای ویلا در شمال را از نوع مدرن دانست چرا که در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی و استفاده از این عناصر با فناوری‌های نوین و پیشرفته و حتی نرم افزارهایی که قابلیت شبیه سازی سه بعدی قبل از پیاده سازی و ساخت را دارند استفاده می‌گردد.

تنها مسئله ای که باید در این مورد درنظر گرفته شود، هزینه طراحی نمای ویلا در شمال است. نکته مهمی که در این موارد کم توجهی میگردد، سعی سازنده ویلا در کاهش هزینه مربوط به طراحی از طریق استفاده از طراح‌های کم سابقه و یامحلی است که نتیجه مناسبی در پی نخواهد داشت.

نمای ویلا در شمال

جمع بندی

در مورد طراحی نمای ویلا در شمال، سعی گردید برخی از مواردی که باید مورد نظر طراح و سازنده یا مالک ویلا در نظر گرفته شود، بررسی شود.

از آنجایی که نمای ویلا درشمال مانند سایر اجزا، نیاز به بحث‌های گسترده تری در هر کدام از موارد گفته شده دارد، قبل از شروع به طراحی، ابتدا باید سعی گردد شناخت کاملی از منطقه‌های ویلایی شمال بدست آید، اینکه ویلا در منطقه کوهستانی، جنگلی یا ساحلی شمال قرار است ساخته شود، مسلما علاوه بر تاثیر در هزینه ها،  در طراحی نمای بیرونی ویلا در شمال نیز به عنوان مثال تاثیر گذار خواهد بود.همچنین بررسی طراحی‌های موجود در انواع نمای ویلای شمال، می‌تواند کمک موثری در رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشد.که به احتمال خیلی زیاد باعث کاهش هزینه طراحی نمای ویلا درشمال گردد.

گروه معماری زال ،با داشتن آرشیوکامل و انحصاری از نمونه‌های مختلف نما ویلاهای شمال، میتواند در انتخاب هرکدام از جلوه‌های مدرن مربوط به نمای مدرن ویلاهای شمال را به مشتریان و مخاطبان خود ارائه نماید.

 

 

 

 

گروه معماری زال

گروه مالی آرادفین، از سال 94  فعالیت خود را در راستای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری مدرن آغاز کرد. این تیم حدود دو سال را صرف تحقیق و توسعه در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های خبره کرد. شرکت آرادفین تمرکز خود را در زمینه ی معاملات الگوریتمی و ارائه سیستم‌های هوشمند خودکار، برای پیش‌بینی دقیق‌تر بازارهای جهانی و فارکس، با حداقل خطا، گذاشته است. اکنون آرادفین یکی از فعالان پیشرو در بازارهای مالی است وسرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است.  گروه مالی آرادفین ادعا دارد که پیشگام معاملات الگوریتمی در ایران است. 

پربازدید ترین مقالات

انواع پارکینگ خانه ویلایی

طراحی پارکینگ ویلایی

زندگی در خانه ویلایی باتوجه به  محیطی که برای ساخت ویلا انتخاب میگردد همراه با محدودیت‌ها و الزاماتی است که افرادی که قصداقامت کوتاه و

طراحی نمای ویلای دوطبقه

طراحی نمای ویلا دو طبقه

اهمیت طراحی نمای ویلا دو طبقه هنگامی که به برخورد انسان و معماری توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اول حس دریافتی مخاطب از بنا از

پیمانکار ساخت ویلا در شمال

وقتی صحبت از ویلاسازی به میان می‌آید، بلافاصله ناخودآگاه ساخت ویلا در شمال کشور در ذهن مردم تداعی می‌شود،بیراه نخواهد بود اگر بگوییم انگیزه های

هزینه بازسازی

هزینه بازسازی خانه

هر خانه و منزلی بعد از گذشت چند سال نیاز به بازسازی دارد، حتی اگر سرویس‌های نگهداری تأسیسات ساختمان به طور مرتب انجام شده باشد