طراحی ویلا در شمال

طراحی ویلا شمال

ایران کشوری است که به داشتن مناطق متفاوت جغرافیایی و آب و هوایی، شهرت یافته است. مناطق شمالی کشور یعنی استانهای واقع در سواحل دریای مازنداران و پهنه جنگلهای دامنه البرز به داشتن دریا و جنگل و مراتع وسیع همواره، جذابیت بسیار زیادی برای طراحی و ساخت ویلا در شمال را برای همه ایجاد کرده است. نزدیکی این مناطق با پایتخت کشور که روز به روز با ایجاد بزرگراه های جدید و توسعه خطوط راه آهن، باعث دسترسی آسانتر و زمان کوتاه تر برای رفت و آمد می گردد، باعث شده است تا قشری از پایتخت نشینان که دارای درآمد متوسطی هستند رو به این مناطق آورده و زمین هایی را برای طراحی ویلا در شمال خریداری نمایند. حتی سایر اقشار نیز که توان خرید یا ساخت ویلا را ندارند، با اجاره کردن آن سعی می‌کنند برای استراحت و ایجاد آرامش، به همراه خانواده، اوقات خود را در یک ویلای شمالی سپری نمایند. از این رو با درنظر گرفتن هزینه طراحی ویلا در شمال، در خصوص ساخت ویلا یا خرید آن و استفاده از ویلا های اجاره ای تصمیم گیری می نمایند.

طراحی ویلا در شمال

در ادامه نوشتارهای قبلی پیرامون ویلاسازی در شمال و انواع طراحی ویلا مانند طراحی ویلای دوبلکس و باغ ویلا که از طرف گروه معماری زال، براساس تجربه های بیش از دو دهه در خصوص طراحی ویلا در شمال و سایر مناطق؛ ارائه گردیده است، در این نوشتار در مورد اصول طراحی ویلا در شمال و و نوع خاص ویلا که مناسب خانواده های کم جمعیت و بودجه مناسب بوده و جذابیت های خاصی دارد یعنی طرح ویلای مدرن فلت و طراحی ویلا دوبلکس در شمال، صحبت خواهیم کرد.

 

اصول طراحی ویلا در شمال

طراحی ویلا در همه مناطق کشور، تقریبا از اصول واحدی پیروی میکند. مانند ساختمان سازی که اصول اولیه یکسانی دارد و طراحی و ساخت در مناطق مختلف، باعث میگردد به برخی محدودیتها و یا الزامات بپردازیم. اما در خصوص ساخت ویلا، بدلیل اینکه مشخصه هر ویلایی داشتن حداقل محوطه و فضای سبز است و مناطق و استانهای شمالی از نظر آب و هوایی و جغرافیایی جزو مناطق سرسبز و آکنده از گل و گیاه  وانواع درختان و خاکی مناسب برای داشتن محوطه ویلایی است، طراحی ویلا درشمال تفاوتهای بیشتری نسبت به طراحی ویلا در سایر مناطق در مقایسه با تفاوتهای سایر ساخت و سازها خواهد داشت. بویژه آنکه باید توجه داشته باشیم، شرایط آب و هوایی مانند هوای مرطوب و داشتن بارندگی های فراوان در مناطق جنگلی و ساحلی و بارش برف در مناطق کوهستانی در طراحی نما و انتخاب مصالح تاثیر گذارخواهد بود.

طراحی ویلا دوبلکس در شمال

لازم به ذکر است قبل از هر اقدامی در خصوص خرید زمین و طراحی ویلا در شمال، ابتدا باید با استعلام از مراکز ذیربط، شرایط و مجوزهای لازم در خصوص اجازه ساخت ویلا در آن منطقه و همچنین مواردی مانند درصد های تراکم بنا که در مناطق مختلف و در زمان های مختلف ممکن است دچار تغییر گردند را کسب نمائیم.استعلام زمین تازه خریداری شده و یا در نظر گرفته شده از نظر نداشتن انواع ممانعت ها و محدودیت ها در ساخت ویلا، یکی از اولین اقدامات اجرایی خواهد بود.

انواع ویلا در شمال

1. ویلای ساحلی

برخی زمین های ساحلی دارای مجوز ساخت ویلا دوبلکس یا فلت با درصد مشخص شده تراکم بنا هستند. در این زمین ها، میتوان ویلایی ساخت که با رعایت اصول طراحی ویلا در شمال، ساکنین در آن از شنیدن صدای دریا ومشاهده امواج آرامبخش آن، به جسم و روان خود استراحت و ارامشی به یاد ماندنی هدیه نمایند. این نوع ویلا این حسن را نیز دارد که چون بیشتر مناطق ساحلی استان های شمالی، دارای پشت منظره ای جنگلی هستند، می‌توان با استفاده از اصول صحیح معماری منزل ویلایی در مناطق شمالی از نوع ساحلی، ضمن بهره مندی از حضور در کنار ساحل، منظره ها و هوای دلپذیر جنگل را نیز استفاده کرد.

در صورت نداشتن مشکل برای هزینه طراحی ویلا در شمال و نداشتن منع قانونی بر اساس آئین نامه های شهرداری آن منطقه، حتی میتوان در ویلاهایی که از طبقات بیشتری استفاده میکنند و حتی ویلا دوبلکس، شرایطی فراهم آورد تا به عنوان مثال با استفاده از دیوارهای مخصوص شیشه ای، مناظر زیبای جنگلی را از داخل اتاق و در حین استراحت نیز تماشا کرد.

درویلاهای ساحلی، نگرانی زیادی از بابت حمله حیوانات جنگی وجود ندارد اما رعایت اصول امنیتی در برابر خطرات ناشی از ورود خلافکاران احتمالی حتما و الزاما باید در مرحله محوطه سازی باغ ویلا، در نظر گرفته شود.

طراح ویلا دوبلکس در شمال

2. ویلای جنگلی

داشتن یک ویلا حتی به اندازه یک کلبه در داخل جنگل و استفاده از سکوت و آرامش جنگل، نعمت بسیار بزرگی است که تقریبا همه مردم به آن علاقمند هستند. شاید اگر عده معدودی هم از سکونت و اقامت در این نوع ویلا ها هم پرهیز میکنن به دلیل خطرات ناشی از عوامل محیطی مانند سیل و باران های مدام ، رفت و آمد سخت و دوری از اجتماع و مشکلات مربوط به عدم آنتن دهی مناسب برای ارتباطات تلفنی و اینترنتی، حمله حیوانات وحشی جنگلی و افراد خلافکار باشد.

یکی از مهمترین موارد درنظر گرفته شده که در اصول طراحی ویلا در شمال که همواره متذکر می‌شود، اهمیت رعایت انواع حصارهای امنیتی در خصوص مقابله با حیوانات جنگلی، حصارهای کنترلی و سیستم های نظارت تصویری و کنترل تردد برای مقابله و ممانعت از ورود خلافکاران و رعایت اصول ساختمانی در خصوص مقاوم سازی ساخت ویلا چوبی در مقابله با بحران های طبیعی مانند سیل و حتی رعد و برق و افتادن احتمالی درختان بوده است.

همچنین به دلیل داشتن فاصله تا مسیرهای ارتباطی و مشکلاتی مانند قطع ارتباط به دلیل بارندگی های ممتد، پیش بینی های لازم در خصوص شرایط نگهداری آذوقه و تجهیزات مورد نیاز و مواد خوراکی و مصرفی بهداشتی و کمک های اولیه باید در طراحی ویلا شمال انجام گردد.کوتاهی در این مورد به این دلیل که هزینه طراحی ویلا در شمال برای ویلاهای جنگلی افزایش می یابد، ممکن است خسارت و لطمات جبران ناپذیری وارد سازد.

قیمت طراحی ویلا شمال

3. ویلای کوهستانی و مراتع مرتفع

در برخی مناطق شمالی در ارتفاعات مراتعی وجود دارد که جذابیت ساخت ویلا در شیب کوه، بدلیل مناظر کوهستانی در پیش رو و داشتن مناظر جنگلی در پشت سر، بشدت وسوسه کننده و جذاب است.طراحی ویلا شمال و کوهستانی، الزاماتی مانند ویلای جنگلی داشته و رعایت مواردی حتی بیشتر از الزامات ویلای جنگلی از اصول طراحی ویلا در شمال برای این نوع مناطق توصیه شده است. احتمالات مربوط به ریزش کوه و سرازیر شدن بهمن های کوهستانی، باید در انتخاب زمین مناسب و نیز مقاوم سازی آن در نظر گرفته شود. همچنین مسیرتردد برای این نوع ویلاها بسیار سخت تر از ویلاهای جنگی است. لذا در کنار تمامی الزامات مربوط به ویلای جنگلی، این نوع ویلا باید دارای انبار مناسب برای ذخیره مواد غذایی و سوختی و حتی ابزارآلات مورد نیاز برای خروج از بحرانهایی مانند بارش سهمگین برف، در ساخت ویلا برای اینگونه مناطق کوهستانی مدنظر قرار گیرد. بالطبع هزینه طراحی ویلا در شمال برای این نوع ویلا و همچنین هزینه ساخت آن بیشتر از سایر انواع ویلا ها خواهد بود.

طراح ویلا در شمال

4. طراحی ویلا در شمال شهری و حومه ای

انواع دیگر ویلا که در داخل شهرها ویا حومه های شهری و روستاها ساخته میشود از نوع ویلاباغ یا ویلاهای دوبلکس خواهدبود. طراحی ویلا دوبلکس در شمال هم برای ویلاهای شهری و حومه میتواند مورد استفاده قرار گیرد و هم برای سایر ویلاهای ذکر شده. اما وقتی در داخل شهرها و حومه های آن، نسبت به طراحی ویلا دوبلکس در شمال اقدام میکنیم باید بجای در نظر گرفتن برخی الزامات و محدودیت های ذکر شده مانند احتمال قطع ارتباطات یا ریزش بهمن از کوه، به محدویت ها و قوانین زندگی شهری توجه نماییم. در اصول طراحی ویلا در شمال، هر نوع ویلا که مدنظر باشد در داخل شهرها و حتی حومه های آن، دارای محدودیتهای از نظر مجاروت با سایر ساختمان ها و منازل و ویلاها خواهد داشت که باید رعایت گردد. هزینه ساخت ویلا در شمال در مناطق شهری و حومه ای آن،در مقایسه با سایر مناطق، شاید به نظر کمتر باشد. اما الزام به رعایت برخی موارد زندگی شهری که حتی در شهرهای شمالی هم پابرجاست باعث ایجاد هزینه های دیگری حتی در مرحله ساخت میگردد.

یکی دیگر از جذابیت های طراحی ویلا دوبلکس در شمال و ساخت آن، در کنار سایر مزایای توضیح داده شده در نوشتارهای قبلی، امکان اجاره دادن کوتاه مدت یا دراز مدت این ویلا برای افرادی است که به قصد مسافرت به منطقه شمال آمده اند اما ویلا نداشته و تمایل به سکونت در هتل نیز ندارند. از این رو افرادی که در طول سال در روزهای بخصوصی درویلای  خود اقامت میکنند از طریق اجاره دادن به سایر افراد در سایر زمان ها، درآمدزایی نیز میکنند. معمولا تمایل اجاره گیرندگان نیز به ویلای دوبلکس یا یک طبقه بیشتر است. از این رو طراحی و ساخت ویلای مدرن یک طبقه و دوبلکس در شمال یکی از بیشترین نوع درخواست های طراحی ویلا بوده است.

"اصول

جمع بندی

گروه معماری زال، بدلیل احترام به نیاز و درخواست و علاقه مشتریان خود آمادگی طراحی و ساخت انواع ویلا در تمامی مناطق شمالی کشور را دارد که باتوجه با داشتن تجربه کافی و تیم های متخصص در حوزه هایی مانند کشاورزی و زمین شناسی، می تواند با رعایت اصول طراحی ویلا در شمال و با درنظر گرفتن بودجه و هزینه برآورد شده مشتریان و متقاضیان، نسبت به طراحی ویلا شمال، براساس خواسته و نیاز مراجعه کنندگان اقدام نماید.

توجه به این نکته ضروری است که شناخت مناطق شمالی کشور از نظرآب و هوا و شرایط جغرافیایی برای طراحی نمای و یلا و دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. معمولا نوع مصالح  و محاسبات مرتبط با آن در مرحله طراحی مشخص میگردد.رعایت اصول طراحی ویلا درشمال، اقتضا میکند که شناخت کافی از وضعیت جوی، جغرافیایی، زمین شناسی و کشاوری در شمال داشته باشیم تا بتوانیم با طراحی درست، مناسب ترین مصالح را نیز انتخاب کرده و ویلایی متناسب با بودجه در نظرگرفته شده و دلخواه خود در زمین و منطقه مورد نظر داشته باشیم.

 

 

 

گروه معماری زال

گروه مالی آرادفین، از سال 94  فعالیت خود را در راستای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری مدرن آغاز کرد. این تیم حدود دو سال را صرف تحقیق و توسعه در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های خبره کرد. شرکت آرادفین تمرکز خود را در زمینه ی معاملات الگوریتمی و ارائه سیستم‌های هوشمند خودکار، برای پیش‌بینی دقیق‌تر بازارهای جهانی و فارکس، با حداقل خطا، گذاشته است. اکنون آرادفین یکی از فعالان پیشرو در بازارهای مالی است وسرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است.  گروه مالی آرادفین ادعا دارد که پیشگام معاملات الگوریتمی در ایران است. 

پربازدید ترین مقالات

طراحی ویلا 100 متری

طراحی ویلا 100 متری

منزل یا محل سکونت، به عنوان یک فضای زندگی مهم برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود. از همین رو، طراحی داخلی و خارجی آن

انواع پارکینگ خانه ویلایی

طراحی پارکینگ ویلایی

زندگی در خانه ویلایی باتوجه به  محیطی که برای ساخت ویلا انتخاب میگردد همراه با محدودیت‌ها و الزاماتی است که افرادی که قصداقامت کوتاه و

ویلا کلاسیک یک طبقه

طراحی ویلا یک طبقه کلاسیک

طرح ویلای کلاسیک که ویلای سنتی نیز نامیده می‌شود، یکی از سبک‌های موردعلاقه افراد شاخص و سطح درآمد متوسطه به بالا، مخصوصاً آنهایی که در

طراحی نمای ویلا در شمال

طراحی نمای ویلا در شمال

وقتی صحبت از ویلا و ویلاسازی میکنیم توجه بیشتر مردم به سمت شمال جلب می‌شود. بدلیل ویژگی‌های منطقه جغرافیایی استان‌های شمالی کشور، داشتن آب و