هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی

هر خانه و منزلی بعد از گذشت چند سال نیاز به بازسازی دارد، حتی اگر سرویس‌های نگهداری تأسیسات ساختمان به طور مرتب انجام شده باشد و یا برای ساخت آن خانه، از بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح استفاده شده باشد، بعد از مدت‌ها به دلایل مختلف ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشد. چیزی که برای تمامی مالکان خانه مهم است، هزینه بازسازی خانه خواهد بود که بودجه و هزینه لازم را فراهم نماید.حتی در مورد خانه کلنگی، هزینه بازسازی خانه کلنگی عامل مهم وتاثیر گذار در خصوص خرید، فروش یا تخریب و نوسازی آن خواهد بود.

گروه معماری زال، تجربه‌های زیادی در خصوص بازسازی منزل دارد. یکی از تخصص‌های مورداستفاده در تیم‌های کارشناسی و طراحی این شرکت، ارزیابی بازسازی است که می‌تواند مشاوره‌های لازم را در خصوص نحوه بازسازی، طراحی مراحل بازسازی و انجام آن ارائه نموده و هزینه و قیمت بازسازی را برآورد نزدیک به واقعیت را ارائه دهد.

هزینه ی بازسازی منزل

عوامل تاثیر گذار در هزینه بازسازی خانه

قیمت بازسازی خانه، بستگی به عوامل متعددی دارد که سعی این مقاله بر این است بدون ورود به جزئیات قیمت و ارائه هزینه بازسازی خانه، موارد مهم و پارامترهای تأثیر را تشریح نماید چرا که با توجه به نوسان قیمت‌های مصالح و دستمزدها و نیز تغییرات آئین‌نامه‌های ساختمانی و بازسازی از طرف شهرداری هر شهر و قوانین تعیین شده از طرف وزارت مسکن که گریزناپذیر بوده و حتی در استان‌ها و مناطق مختلف ممکن است متفاوت باشد، ارائه قیمت برای هرکدام از قسمت‌ها، ممکن است باعث بروز خطاهای محاسباتی گردد.

انواع بازسازی و انگیزه‌های آن

هرکسی که تصمیم به برآورد هزینه بازسازی ساختمان یا خانه خود می‌نماید، انگیزهای متفاوتی ممکن است داشته باشد که سعی می‌کنیم با بررسی مهم‌ترین آنها می‌تواند معیارها و پارامترهای تأثیرگذار در برآورد قیمت بازسازی منزل را مشخص نماید.

1. طراحی پروژه بازسازی خانه به دلیل بروز مشکلات در ساختمان یا تأسیسات و مصالح مورداستفاده

یکی از شایع‌ترین مدل‌های بازسازی که مالک ساختمان خود را باید برای پرداخت هزینه بازسازی خانه خود آماده نماید، بروز مشکلات جدی در قسمت‌های مهم ساختمان مانند ستون‌های اصلی و یا پی ساختمان، خراب‌شدن در و پنجره‌های ساختمان، تکرار ترکیدگی لوله آب یا نشت بیش از حد آب در ساختمان، تکرار اتصالات کابل‌کشی‌های برق و بروز جرقه‌ها و حتی آتش‌سوزی‌های مختصر اما تکرارشونده در نقاط مختلف و عواملی شبیه این، انجام بازسازی را گریزناپذیر نموده و به ‌نوعی شرط ادامه استفاده از آن خانه خواهد بود.

در این‌گونه موارد، کارشناسان شرکت معماری زال، با بررسی مواردی که نیاز به بازسازی دارند و مشخص‌کردن نحوه و مسیر راه بازسازی، قیمت بازسازی خانه را برآورده کرده و بر اساس طرح داخلی به صورت سه بعدی و نقشه ازپیش‌طراحی‌شده، عملیات اجرایی را شروع کرده و پس از انجام بازسازی و رسیدن به وضعیت مطلوب به اتمام می‌رسد. بدیهی است که تیم بازسازی شرکت در این راه، از کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف موردنیاز بر اساس نوع بازسازی، استفاده خواهد کرد.

 

2. بازسازی به دلیل فرسودگی یا گذشت زمان زیاد از عمر ساختمان

در ساختمان‌هایی با عمر بیش از چند سال (با توجه به نوع استفاده از آن و مصالح مورداستفاده بعد از گذشت چند سال، مثلاً در صورت سکونت مستأجر در آن، متأسفانه به‌خاطرنداشتن دقت لازم در نگهداری آن زودتر از زمان متوسط عمر ساختمان دچار فرسودگی یا خراب‌شدن رنگ و کاغذدیواری ساختمان‌ها می‌گردد. حتی در مواردی شاهد خرابی درهای اتاق‌ها و لوازم سرویس بهداشتی و استحمام نیز بوده‌ایم) نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند که در این موردبحث خرابی نقطه‌ای مطرح نبوده و کل ساختمان نیاز به بازسازی و بازگشت به طرح اولیه دارد. هزینه بازسازی منزل در این حالت چون طرح و نقشه مشخص است، نسبت به سایر موارد بازسازی، کمتر از موارد دیگر خواهد بود.

قیمت بازسازی خانه

3. بازسازی کلی  و تغییرات در نقشه داخلی و نمای ساختمان

این نوع بازسازی ممکن است به دلایل مختلف که ناشی از دو علت عمده که اولی نیاز به تجدید طراحی داخلی منزل و نوسازی آن بعد از گذشت سال‌ های متمادی که طراحی جدید ارائه شده یا نیاز به استفاده از لوازم جدید که قبلاً پیش‌بینی نگردیده اتفاق می‌افتاد (مانند استفاده از شومینه در پذیرایی، استفاده از وان و جکوزی در حمام، استفاده از یخچال و فریزر سایدبای‌ساید در آشپزخانه‌ای که جای مناسب در نظر گرفته نشده باشد) و یا لزوم رنگ‌کردن دیوارها یا عوض‌کردن کاغذدیواری و تغییر از رنگ به کاغذدیواری و بالعکس و مواردی از این دست

این بازسازی ابتدا باید طراحی انجام گردد، مشاوره با تیم تخصصی گروه معماری زال این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ضمن بازدید از ساختمان و مشخص‌کردن موارد بازسازی موردنیاز، برآورد تقریبی و قریب به یقین از قیمت بازسازی منزل را آماده و ارائه نمایند.

در این نوع بازسازی ممکن است حتی دیوارهای داخلی تخریب شده و دیوارهای جدید بر اساس طراحی جدید اجرا گردند و یا تغییرات اساسی در طراحی نمای ساختمان ایجاد گردد. تمامی این موارد بر اساس درخواست مالک منزل مشخص گردیده و لیست فعالیت‌های اجرایی مورد به ‌مورد مشخص می‌گردد تا نسبت به تعیین برآورد قیمت بازسازی خانه و زمان‌بندی انجام آن اقدام گردد. پس از تأیید و تأمین هزینه بازسازی، پروژه بازسازی خانه آغاز می‌گردد.

قیمت بازسازی منزل

4. الزامات امنیتی

این نوع بازسازی به دلایل ضرورت‌های امنیتی یا آئین‌نامه‌های ابلاغی باید انجام گیرد شاید حتی بعد از گذشت یک سال از عمر ساختمان مجبور باشید هزینه‌ای را به‌عنوان هزینة بازسازی منزل پرداخت کنید. تصور کنید پنجره‌های مورداستفاده از نوع معمولی بوده و پس از تحویل‌گرفتن منزل، مجبور باشید نسبت به تعویض این پنجره‌ها با پنجره‌های دوجداره با شیشه‌های مخصوص اقدام نمایید و نیز انجام اصلاحات احتمالی موردنیاز در خصوص رعایت آئین‌نامه‌های زلزله و بحران‌های طبیعی که از طرف سازنده انجام نگردیده است. برآورد قیمت بازسازی منزل در این‌گونه موارد، صرفاً با توجه مورد موردنیاز برای بازسازی انجام می‌گردد.

 

5. بازسازی تأسیساتی

یکی دیگر از الزامات بازسازی در خصوص این مدل، ممکن است به دلیل تعویض سیستم‌های سرمایشی یا گرمایشی اتفاق بیفتد. پیشرفت و توسعه انواع سیستم‌ها و تغییرات روزبه‌روز فناوری‌ها در خصوص این سیستم‌ها و همچنین درنظرگرفتن هزینه‌های انرژی مصرفی، ممکن است مالک منزل را به سمت تغییر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نماید، به‌عنوان‌مثال سیستم سرمایشی مورداستفاده کولر آبی به دلایل مختلف، تغییریافته و سیستم کولر اسپیلت جایگزین گردد (و یا بالعکس آن که احتمال بروز حالت برعکس بسیار کمتر است) تغییرات در خصوص کانال‌های هوا کولر آبی یعنی حذف آنها و نیز انجام لوله‌کشی و کابل‌کشی اسپیلت گازی و حتی تغییرات در کنتور برق منزل، در این نوع بازسازی، در قیمت بازسازی تأثیرگذار خواهد بود.

هزینه بازسازی منزل

6.  بازسازی منزل خریداری شده

کسی که دنبال خرید منزل موردنظر خود بوده است ممکن است نتواند منزلی پیدا کند که ازهرجهت، ایده‌آل و پسندش باشد و یا بر اساس بودجه در نظر گرفته شده برای خرید، مجبور باشد از برخی موارد چشم‌پوشی کند؛ لذا در اولین فرصت تأمین بودجه و هزینه بازسازی، پروژه بازسازی خانه را شروع خواهد کرد که مراحل و نحوه انجام آن با مورد  سوم بازسازی تشابهات زیادی ممکن است داشته باشد.

پروژه بازسازی خانه

 7. بازسازی خانه کلنگی

یکی از متفاوت‌ترین نوع بازسازی، بازسازی خانه‌های کلنگی است، بیشتر خانه‌های کلنگی بجای بازسازی، تخریب و نوسازی می‌شوند. این مورد به دلایلی که موضوع این نوشتار نیست، در شهرهای مختلف کشور ما رواج بیشتری پیدا کرده است.

هزینه بازسازی خانه کلنگی شامل مواردی مانند به‌دست‌آوردن اطلاعاتی از وضعیت موجود ساختمان مانند پی‌ریزی‌ها و بنای اولیه، ستون‌های نگهدارنده ساختمان و اسکلت ساختمان است که ممکن است اطلاعاتی دراین‌خصوص وجود نداشته باشد؛ لذا قبل از شروع هر کاری، این اقدامات باید انجام شده و اطلاعات موردنیاز که برای طراحی مسیر بازسازی و رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است تهیه گردد.

طراحی مدل بازسازی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و موردنظر از این مرحله شروع می‌گردد که در واقع بیشتر هزینه‌های مربوط به هزینه بازسازی خانه کلنگی برای این مرحله در نظر گرفته می‌شود.

 

جمع‌بندی

از اولین روز سکونت در منزل، وسوسه و فکر مالک خانه انجام تغییرات و بازسازی منزل خود به نحو دلخواه است؛ لذا یکی از کارهایی که بعد از تأمین بخشی از هزینه و بودجه لازم و به‌اندازه‌ای که برای بازسازی کافی به نظر برسد، یعنی به‌اندازه هزینه بازسازی، مالک منزل به دنبال اجرای پروژه بازسازی خانه خود خواهد رفت.

مهم‌ترین مسئله دراین‌خصوص آگاهی و اخذ مشاوره‌های لازم در خصوص مراحل و طراحی بازسازی و تعیین قیمت بازسازی منزل خواهد بود. قبل از انجام برآورد قیمت، هرگونه اقدام برای شروع بازسازی، ممکن باعث ایجاد آسیب و تحمیل هزینه‌های به‌مراتب بیشتر از حالت فعلی و حتی در مواردی غیرقابل‌برگشت گردد.

براین اساس تیم بازسازی شرکت معماری زال، به پشتوانه تجربه و تخصص‌های لازم در حوزه‌های مختلف و آشنایی با آئین‌نامه‌های ابلاغی نهادهای مرتبط با معماری و شهرسازی، آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای در این‌گونه موارد به‌صورت رایگان برای مخاطبان و افرادی که قصد انجام بازسازی منازل خود را دارند هستند.

یکی از مهم‌ترین ابزارها که در مرحله بازسازی نیز کمک بسیار مهمی برای اجرای درست کار و برآورد درست هزینه بازسازی منزل، مخصوصاً در خصوص خانه کلنگی مورداستفاده این شرکت قرار می‌گیرد، نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی است که بر اساس نقشه وضعیت موجود خانه، طرح پیشنهادی نهایی به‌صورت مجازی پیاده‌سازی می‌شود تا قبل از شروع عملیات اجرایی، هر گونه اصلاحات مدنظر مالک منزل انجام‌گرفته و پس از تأیید نهایی، برآورد دقیق‌تری برای هزینه بازسازی خانه کلنگی ارائه گردد. به کمک این نرم‌افزار و آرشیو موجود و تجربه‌های اجرایی تیم بازسازی شرکت زال، می‌توانید با خیال راحت، پس از تأمین بودجه و هزینه بازسازی، برای هرکدام از انواع بازسازی مشخص شده، پس از مشاوره‌های لازم، قرارداد بازسازی را بسته و خانه و منزل بازسازی شده را تحویل بگیرید.

 

گروه معماری زال

گروه مالی آرادفین، از سال 94  فعالیت خود را در راستای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری مدرن آغاز کرد. این تیم حدود دو سال را صرف تحقیق و توسعه در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های خبره کرد. شرکت آرادفین تمرکز خود را در زمینه ی معاملات الگوریتمی و ارائه سیستم‌های هوشمند خودکار، برای پیش‌بینی دقیق‌تر بازارهای جهانی و فارکس، با حداقل خطا، گذاشته است. اکنون آرادفین یکی از فعالان پیشرو در بازارهای مالی است وسرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است.  گروه مالی آرادفین ادعا دارد که پیشگام معاملات الگوریتمی در ایران است. 

پربازدید ترین مقالات

طراحی باغ ویلا ۳۰۰ متری

طراحی باغ ویلا 300 متری

وقتی صحبت از زمین‌های کوچک‌تر برای ساخت ویلا مطرح می‌شود، بیشتر مردم با ناامیدی به موضوع نگاه می‌کنند و حتی شاید اطرافیان باعث ناامیدی مالک

هزینه ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا

ویلانشینی فقط محدود به استانهای شمالی کشور نیست،در مقاله هزینه ساخت ویلا در شمال، ضمن بررسی  فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه ساخت ویلا, ‌بیشتر براساس ویژگی‌های

طراحی باغ 1000 متر

طراحی باغ ویلا 1000 متری

اگر زمینی که برای محوطه سازی باغ ویلا با کلیه امکانات در اختیار داشته باشیم با طراحی باغ ویلا 1000 متری، میتوانیم یک باغ ویلا

هزینه طراحی نمای ساختمان

قیمت طراحی نمای ساختمان

در دنیای ساخت و ساز، نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین عناصر به‌حساب می‌آید که تأثیر زیادی در ظاهر و زیبایی ساختمان دارد. طراحی نما، علاوه