طراحی ویلا دوبلکس 100 متری

طراحی ویلا دوبلکس 100 متری

امروزه باتوجه به مشغولیت های کاری و فشارهای زندگی شهری و آپارتمان نشینی، انسان بیش از هر زمان دیگری به یک محیط آرام و طبیعی برای استراحت و رفع استرس و تنش های روزمره نیاز دارد و چه چیز بهتر از ساخت ویلای دوبلکس در یک محیط دنج و پاک می تواند این نیاز را برآورده ساخته و محیطی برای دورهمی های خانوادگی فراهم آورد. اما از طرف دیگر افزایش قیمت ملک باعث شده تا طراحی و ساخت ویلاهای با متراژ بالا به آرزویی دست نیافتنی برای برخی اقشار جامعه تبدیل شود. به همین دلیل، طراحی و ساخت ویلا با متراژ پایین طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر مایلید تا در مورد هزینه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری بیشتر بدانید با ما در ادامه این مطلب قرار گرفته در سایت زالارک همراه باشید.

قیمت طراحی ویلا دوبلکس 100 متری

چرا هزینه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری بیشتر از ویلای یک طبقه است؟

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا هزینه طراحی ویلای دوبلکس 100 متری نسبت به طراحی ویلا فلت 100 متری بیشتر است. ویلا دوبلکس با فراهم کردن فضایی بیشتر نسبت به ویلای فلت در اولویت طراحی ویلاهای با متراژ پایین است. این نوع ویلاها، فرصتی را برای ایجاد یک محیط زندگی شیک و لاکچری فراهم می‌کنند و به افراد امکان می‌دهند تا در یک محیط آرام، از زندگی خود لذت ببرند.

اصلی ترین تفاوت در طراحی ویلا دوبلکس 100 متری و طراحی ویلا فلت در تقسیم بندی طبقات است. طراحی داخلی ویلایی دوبلکس دارای دو طبقه است که عموما از طریق یک پله داخلی به هم متصل می شوند. هر طبقه در ساخت و ساز ویلای مدرن دوبلکس می‌تواند به صورت یک واحد مستقل باشد، اما به طور معمول، طبقه اول دوبلکس شامل اتاق نشیمن و آشپزخانه است و طبقه دوم شامل اتاق (های) خواب است.

تفاوت طراحی داخلی ویلا دوبلکس با ویلای یک طبقه

اما در طراحی داخلی خانه ویلایی فلت تقسیم بندی طبقاتی وجود ندارد و تمام اجزای واحد در یک طبقه قرار می گیرند و در یک زمین با متراژ برابر نسبت به ویلای دوبلکس فضای کمتری در اختیار شما قرار می دهد. به همین دلیل شاید طراحی دکوراسیون ساختمان ویلا دوبلکس 100 متری پیشنهاد بهتری نسبت به ویلا فلت 100 متری باشد. هرچند این موضوع بستگی به نیازها و سلیقه شخصی دارد. اگر در بخش طرح فضای داخلی فضای بیشتری برای استفاده خانواده‌ یا ساکنین نیاز داشته باشید، ویلای دوبلکس ممکن است مناسب‌تر باشد.

ویلا دوبلکس همچنین به شما امکان استفاده مستقل از طبقات را می‌دهد و حریم خصوصی بیشتری را فراهم می‌کند. البته باید توجه داشت که مساحت بزرگتر به معنای هزینه بیشتر است. بنابراین تعرفه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری از نوع فلت در همان سبک معماری بیشتر است. پس اگر بودجه‌ی محدودی برای طراحی و ساخت ویلا کوچک دارید، ویلا فلت می‌تواند گزینه بهتری باشد.

بررسی نیاز ها قبل از طراحی ویلای دوبلکس 100 متری

به طور کلی، تصمیم بین ویلا دوبلکس و فلت باید براساس نیازها، بودجه و سلیقه شما اتخاذ شود. هر دو نوع ویلا مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین در نهایت نیاز است که با ارزیابی دقیق و مشورت با مهندسان معمار بهترین تصمیم را بگیرید. مهندسان گروه معماری زال نیز آماده هستند تا در این زمینه پاسخگوی سوالات شما باشند. شما می توانید همین الان از طریق شماره تماس های درج شده در سایت زالارک، با کارشناسان این حوزه در مورد قیمت طراحی ویلای دوبلکس 100 متری مشاوره بگیرید.

 

اصول طراحی ویلا دوبکس 100 متری

همان طور که در مطلب طراحی ویلا 100 متری اشاره کردیم، شناخت نیازهای خانواده یا ساکنین ویلا، اولین گام در ساخت و ساز یک ویلای لوکس است و در واقع هدف اصلی طراح ویلا لوکس، فراهم کردن فضایی است که متناسب با نیازها و سبک زندگی ساکنان باشد. این مورد در طراحی ویلا دوبلکس 100 متری نیز صدق می کند و طراحان خبره ویلا باید فضاهای داخلی و خارجی ویلا را به صورت کاملاً منطبق با نیازهای ساکنان طراحی کنند.

در این مرحله که نخستین گام در تعیین تعرفه طراحی منزل ویلا دوبلکس 100 متری است، نیازهای کارفرما در طراحی اتاق خواب ‌ها، بناها و فضاهای مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین محدودیت‌های مربوط به متراژ، موقعیت زمین و قوانین ساخت و ساز نیز باید مورد توجه قرار گیرند. علاوه بر این موارد، در طراحی ویلا دوبلکس 100 متری، برخی اصول و نکات وجود دارند که طراحان باتجربه آن ها را درنظر می گیرند.

هزینه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری

1- استفاده بهینه‌ از فضا در نقشه کشی

یک مهندس معمار ماهر می داند که فضای 100 متر بسیار محدود است و در طراحی ویلای دوبلکس 100 متری، هر متر مربع بسیار ارزشمند است. طراح باید با یک نقشه مناسب، کارآمدی فضاها را حفظ نموده و از این فضای محدود به بهینه ترین شکل ممکن استفاده کند و به همین دلیل است که تعرفه طراحی ویلا دوبلکس برای معماران خبره بیشتر از سایر معماران است.

2- استفاده بیشتر از نور طبیعی

یکی از اصول کلیدی در طراحی ویلا دوبلکس 100 متری، توجه به نورپردازی صحیح فضا است. با استفاده از اندازه و مکان مناسب پنجره‌ها و درها و نیز توجه به شمالی و جنوبی بودن بنا، می‌توان با نور طبیعی ویلا را روشن‌تر کرد و از وابسته شدن به نور مصنوعی کاست. هرچه نور فضا بهتر باشد، فضا دل بازتر به نظر می رسد و این نکته ای است که رعایت آن در طراحی ویلاهای با متراژ کوچک بسیار مهم است.

3- رعایت اصول طراحی داخلی

علاوه بر نقشه مناسب، یک طراحی داخلی خوب در بزرگ تر به نظر رسیدن ویلای شما بسیار کمک کننده است. استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها و سقف، استفاده از مبلمان کوچک و با رنگ‌های روشن به جای مبلمان بزرگ و تیره رنگ، قرار دادن آینه در نقاط استراتژیک مانند دروازه ورودی و استفاده از کمد و تخت های تاشو و قابل تبدیل از جمله مواردی است که می تواند در بزرگ تر به نظر رسیدن ویلای دوبلکس 100 متری شما بسیار تاثیرگذار باشد.

بنابراین، طراحی ویلا دوبلکس 100 متری از اهمیت بالایی برخوردار است. باید نیازمندی ها و محدودیت‌های پروژه را در نظر گرفت، فضاها را بهینه طراحی کرد و به جزئیات مانند طراحی نما، نورپردازی و جزئیات فنی توجه کرد. با رعایت این نکات، می‌توان یک ویلا دوبلکس ارزشمند طراحی و اجرا کرد. اما برخی نکات در نقشه کشی ویلای دوبلکس 100 متری نیز وجود دارد که در بخش بعدی در مورد آن ها صحبت می کنیم.

 

دلیل تفاوت در تعرفه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری در سبک های مختلف معماری

همان طور که در مقاله قیمت طراحی نما بیان کردیم، عوامل متعددی وجود دارد که بر قیمت طراحی نمای ویلا دوبلکس تاثیر می گذارد. همان عوامل در تعیین تعرفه طراحی ویلا 100 متری نیز اثرگذار است. علاوه بر موارد مذکور، سبک معماری نیز یکی دیگر از عامل اثرگذار در هزینه طراحی ویلای دوبلکس 100 متری است. سبک های مختلف معماری، هر یک با ویژگی ها و استفاده از عناصر معماری مخصوص به خود متمایز می شوند. تفاوت در این سبک ها منجر به تفاوت در قیمت طراحی ویلا دوبلکس 100 متری می شود. برخی از این سبک های معماری عبارتند از:

1. طراحی ویلا دوبلکس 100 متری به سبک مدرن

در طراحی ویلا دوبلکس 100 متری به سبک مدرن، طرح ها معمولا خلاقانه و ساده است و از خطوط منحنی و هندسی ساده برای طراحی ویلا و از مواد و تکنولوژی‌های جدید برای طراحی نمای ویلا مدرن استفاده می‌شود. تاکید بر فضاهای باز با دیوارهای کمتر و اتاق های بزرگتر، استفاده از شیشه در قالب پنجره‌های بزرگ برای استفاده حداکثری از نور طبیعی و نیز استفاده از مصالح سبک و مدرن برای طراحی شیک و استحکام بیشتر بنا از دیگر ویژگی های معماری به سبک مدرن است.

تعرفه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری

2. طراحی ویلا دوبلکس 100 متری به سبک کلاسیک

این سبک معماری از طرح های باستانی از قبیل رومی، یونانی و رنسانسی الهام می گیرد. سقف‌های بلند، استفاده از ستون‌ها و نمای‌های کلاسیک در طراحی نمای خارجی و داخلی، استفاده از مصالحی مانند سنگ طبیعی در نمای بیرونی، استفاده از پله ها و راهروهای بزرگ برای انتقال حس عظمت به بیننده ویژگی هایی هستند که معمولا در معماری طرح نمای ویلا کلاسیک به چشم می خورد.

3. معماری سنتی

طراحی ویلا دوبلکس با استفاده از سبک معماری تاریخی از مواد سنتی نظیر سنگ، چوب و آجر استفاده کنند. در طراحی ویلا دوبلکس نیز می‌توان از این مواد استفاده کرد تا ظاهر سنتی و تاریخی به ساختمان ببخشد. به عنوان مثال می توان از نواحی مشبک در طراحی ویلا دوبلکس 100 متری استفاده کرد تا جلوه‌ی زیبایی به ساختمان ببخشد. هرچه جزییات بیشتری در طراحی درنظر گرفته شود هزینه طراحی ویلای دوبلکس 100 متری نیز بیشتر می شود.

4. معماری معاصر

در کنار سبک های بیان شده، معماری معاصر، استفاده از طرح‌های ساده و آرامش‌بخش و نورپردازی مناسب، توجه به موقعیت ایده آل یا داشتن ویوی مناسب برای چشم‌انداز زیبا و بهره بردن از مناظر اطراف و نیز اهمیت به سلامت و محیط زیست از ویژگی هایی است که در معماری معاصر مورد توجه قرار می گیرد.

این لیست تنها چند نمونه از سبک های معماری مختلف در طراحی ویلا است. طراحی ها با سبک های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، معماری به سبک ژاپنی بر مبنای فلسفه بودایی ژاپنی استوار است و در معماری بومی نیز استفاده از مواد و عناصر محلی مشخص است. هر سبک دارای تفاوت های منحصر به فرد است و همین تفاوت هاست که منجر به تفاوت در تعرفه طراحی ویلای دوبلکس 100 متری می شود.

شرکت طراحی ویلا دوبلکس 100 متری

جمع بندی

در این مطلب، در مورد طراحی ویلای دوبلکس 100 متری صحبت کردیم و اصول حاکم بر نحوه طراحی آن را بیان نمودیم. همچنین دلایل تفاوت در هزینه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری در حالت ها و شرایط مختلف مانند تفاوت در سبک های مختلف معماری را ذکر کردیم. تعرفه طراحی ویلا دوبلکس 100 متری به شرایط مختلفی بستگی دارد و امکان تعیین یک قیمت ثابت برای این شرایط مختلف وجود ندارد. اگر مایلید تا بیشتر در مورد قیمت طراحی ویلا دوبلکس 100 متری بدانید، همین الان با کارشناسان ما در گروه معماری زال تماس برقرار کنید و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره بگیرید.

گروه معماری زال

گروه مالی آرادفین، از سال 94  فعالیت خود را در راستای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری مدرن آغاز کرد. این تیم حدود دو سال را صرف تحقیق و توسعه در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های خبره کرد. شرکت آرادفین تمرکز خود را در زمینه ی معاملات الگوریتمی و ارائه سیستم‌های هوشمند خودکار، برای پیش‌بینی دقیق‌تر بازارهای جهانی و فارکس، با حداقل خطا، گذاشته است. اکنون آرادفین یکی از فعالان پیشرو در بازارهای مالی است وسرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است.  گروه مالی آرادفین ادعا دارد که پیشگام معاملات الگوریتمی در ایران است. 

پربازدید ترین مقالات

نمای رومی ساختمان یک طبقه

نمای رومی ساختمان یک طبقه

برای بحث پیرامون نمای رومی ساختمان یک طبقه، ابتدا بررسی پیشینه ساختمان سازی در روم قدیم که تحت تاثیر معماری یونان باستان در اوج شکوفایی

ویلا کلاسیک یک طبقه

طراحی ویلا یک طبقه کلاسیک

طرح ویلای کلاسیک که ویلای سنتی نیز نامیده می‌شود، یکی از سبک‌های موردعلاقه افراد شاخص و سطح درآمد متوسطه به بالا، مخصوصاً آنهایی که در

پیمانکار ساخت ویلا در شمال

وقتی صحبت از ویلاسازی به میان می‌آید، بلافاصله ناخودآگاه ساخت ویلا در شمال کشور در ذهن مردم تداعی می‌شود،بیراه نخواهد بود اگر بگوییم انگیزه های

طراحی ویلا 100 متری

طراحی ویلا 100 متری

منزل یا محل سکونت، به عنوان یک فضای زندگی مهم برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود. از همین رو، طراحی داخلی و خارجی آن