طراحی باغ ویلا 300 متری

طراحی باغ ویلا ۳۰۰ متری

وقتی صحبت از زمین‌های کوچک‌تر برای ساخت ویلا مطرح می‌شود، بیشتر مردم با ناامیدی به موضوع نگاه می‌کنند و حتی شاید اطرافیان باعث ناامیدی مالک زمین به‌عنوان‌مثال 300 متری از طراحی باغ ویلا 300 متری گردند. زمینی با مساحت 300 متر، شاید از نظر مساحت کوچک‌تر به نظر برسد و مناسب برای طراحی باغ 300 متری حتی نباشد اما می‌توان با استفاه از تجربه و تخصص اجرا و طراحی ویلا در مناطق  و ابعاد های مختلف، در این مساحت نیز باغ ویلای مناسب طراحی و ساخت.گروه معماری زال، با داشتن آرشیو ویلاهای ساخت شده در این ابعاد، سعی دارد در این نوشتار مواردی که برای طراحی باغ ویلا 300 متری مهم به نظر می رسد را بررسی نموده و آمادگی ارائه خدمات مشاوره رایگان و انجام خدمات طراحی و ساخت این گونه ویلا ها را بر اساس قرارداد با قیمت مناسب و در زمان مورد انتظار برای مشتریان را دارد. باید به این نکته توجه داشت که مساحت 300 متری، شاید حداقل مساحت مناسب برای طراحی و ساخت باغ ویلا و حتی باغ باشد.

طراحی باغ 300 متری
طراحی باغ 300 متری – زالارک

باغ ویلا یا ویلا یا باغ

وقتی صحبت از طراحی باغ ویلا می‌گردد از همین اسم‌گذاری مشخص می‌شود که اولویت با باغ بوده و ساکنین این نوع ویلای دوست دارند در محیط طبیعت به‌صورت دائم یا موقت سکنی گزیده و آرامش خیال و استراحت را تجربه نمایند، برای این افراد، داشتن تجملات و امکاناتی مانند استخرهای بزرگ و آب‌نمای آن‌چنانی ویلاها شاید به‌اندازه باغ آن اولویت نداشته باشد. انتخاب بین باغ و باغ ویلا و یا مثلا طراحی ویلای دوبلکس مدرن در زمین 300 متری، بر اساس میزان بودجه موردنظر، سلیقه و انتظار مالک انجام می‌گیرد.

در زمان‌های سابق، منظور مردم از ویلا، زمینی بود پر از درخت و گیاهان سرسبز، یک حوض آب و یا استخری کوچک (با آب خالص که مواد افزودنی مانند کلر و یا شوینده‌ها در آن استفاده نمی‌گردد) که هم برای آبیاری درختان استفاده می‌شد هم برای آب‌تنی در گرمای تابستان و همچنین  فضایی برای نگهداری حیواناتی مانند سگ برای نگهبانی و مرغ و خروس برای استفاده از تخم‌مرغ. درختان این نوع ویلاها، بسته به نوع منطقه از درختان میوه بومی آن منطقه انتخاب می‌شد برای برخی مناطق درخت‌هایی سیب و گلابی و… مناسب خواهد بود برای برخی مناطق درخت گیلاس و گلابی و در منطقه‌های شمالی هم معمولاً درختان مرکبات، حتی درختانی مانند انجیر، تاکستان‌های انگور که هرکدام باید  در طراحی باغ 300 متری بر اساس شرایط آب‌وهوایی منطقه و خاک آن، انتخاب و استفاده گردد.

مناسب ترین سبک طراحی ویلا در زمین 300 متری

همچنین انتخاب سبک محوطه سازی باغ برای زمین‌های 300 متری، نباید ذهن ما را به سمت باغ ویلاهایی که دارای ساختمان ویلایی بزرگ و چند طبقه  و سرویس‌های بهداشتی مجزا برای هر اتاق یا طبقه و با سرسراها و اتاق های زیاد منحرف نماید.

داشتن ساختمان حداقلی حتی با دو اتاق و آشپزخانه‌ای با مساحت معقول و سرویس بهداشتی مناسب و بهداشتی برای ساختمان، در طراحی ویلا در زمین 300 متری، یه اندازه حداکثر یک سوم مساحت کل زمین و یا کمتر، کافی به نظر میرسد تا از فضای باقی مانده برای داشتن محوطه‌ای سرسبز و پوشیده از درختان و گیاهان و حتی استخری کوچک یا به عبارت بهتر حوض آب استفاده گردد، سکونت در این باغ ویلا، به حدی آرامش بخش خواهد بود که احساس به استفاده از تجملات و امکانات دیگر نداشته باشید. هرچند در صورت فراهم بودن شرایط و داشتن زمینی با ابعاد بیشتر یا حتی با رعایت اصولی هنرمندانه در طراحی های نمای ساختمان خاص امکان استفاده از برخی امکانات را فراهم کرد.

پیشنهاد گروه معماری زال، پرهیز از انتخاب‌هایی که علاوه بر مشکلات و عدم احساس راحتی ناشی از تنگ بودن فضاهای استراحت داخل ساختمان که باعث زیرسؤال‌بردن رکن اصلی استفاده از ویلا می‌گردد، هزینه‌های زیادی هم بر دوش مالک و صاحب ویلا تحمیل می‌کند بوده و سبک باغ ویلا با درنظرگرفتن حداکثر میزان تراکم مجاز بر اساس آئین‌نامه‌های ساختمانی هر منطقه و ساده‌تر گرفتن طراحی داخلی ساختمان باغ ویلاست. طراحی باغ ویلا 300 متری، علیرغم تصور اولیه از کوچکی ابعاد زمین، به شرط رعایت موارد گفته شده، می‌تواند نتیجه ای دلچسب و دلنشین را در بر داشته باشد.

طراحی باغ ۳۰۰ متری
طراحی باغ ۳۰۰ متری – زالارک

ساختمان داخلی باغ ویلا در طراحی ویلا در زمین 300 متری

در سال‌های اخیر به دنبال افزایش تجملات و امکاناتی که مردم تمایل دارند در محل سکونت خود یا ویلاهایی که برای اقامت دائم یا کوتاه‌مدت در نظر می‌گیرند داشته باشند، باعث گردیده تا هم هزینه ساخت ویلا افزایش یابد هم به دنبال خرید زمین‌های بزرگ‌تر باشند. طبیعی است همان‌گونه که توضیح داده شد، داشتن این امکانات و زمین بزرگ‌تر، گزینه‌ای بهتر و مناسب‌تر برای ساخت یک باغ ویلا است. اما همیشه باید در نظر داشته باشیم از قدم اول و گام نخست برای طراحی باغ ویلا 300 متری، محدودیت های بودجه ای و مساحت زمین را درنظر داشته باشیم.

در حال حاضر آپارتمان‌های مسکونی در زندگی شهری در ابعاد 70 الی 120 متر برای خانواده های 4 یا 5 نفره نیز کفایت می‌کند، حتی با فرض داشتن مهمان نیز، یک واحد مسکونی 120 متری جوابگو نیازهای ساکنین خواهد بود. در ساخت ویلا مدرن اگر مقررات و آئین‌نامه‌های ساختمانی و شهرداری که برای هر منطقه متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال در ساخت ویلا دوبلکس که اجازه استفاده از طبقات بیشتر هم وجود داشته باشد. لذا از بابت ساختمان باغ ویلا، احساس نگرانی و کمبود نباید وجود داشته باشد.

انواع شکل ویلا مناسب طراحی باغ 300 متری

1. طراحی یک طبقه ای ویلا باغ 300 متری

در صورت استفاده از طراحی ویلا فلت یا ویلا یک طبقه‌ای می‌توان دو اتاق‌خواب، پذیرایی و آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و استحمام، با ابعادی که تناسب با زمین در نظر گرفته شده برای ساختمان ویلا داشته باشد، باغ ویلایی مطابق انتظار ساکنین آن را متصور شد. در زمین‌هایی با این ابعاد مسلماً داشتن سرویس بهداشتی و استحمام چندگانه مثلاً هر اتاق سرویس بهداشتی مجزا و مستقل یا همچنین طراحی آشپزخانه‌ با میز ناهارخوری 8 نفره داخل آن قرارداده شود و یا سالن های پذیرایی چندگانه، غیر منطقی بوده و باید چشم پوشی کرد تا محیطی فراغ  با هدف ایجاد آرامش داشته باشید.

در طبقه همکف در سمتی که رو به باغ باشد می‌توان بجای پنجره از دیوارهای شیشه‌ای به همراه ورودی کوچکی رو به بیرون مانند تراس استفاده نمود تا در ناخودآگاه انسان، گویی باغ داخل ویلا نیز به سالن پذیرایی متصل گردیده است. ورودی از سمت باغ به داخل ساختمان از طریق راه‌پله‌ای زیبا نیز، باعث زیبایی این ساختمان و طرح نمای کلی ویلا مدرن خواهد بود.

طراح ویلاباغ 300 متری

2. طراحی دوطبقه‌ای ویلا باغ 300 متری

درصورتی‌که امکان طراحی و ساخت ویلا دوبلکس یا دوطبقه در ساختمان باغ ویلا فراهم باشد، همان‌گونه که در مقاله طراحی ویلا دوبلکس توضیح داده شد، می‌توان طراحی ویلا در زمین 300 متری را به شکلی انجام داد که سالن پذیرایی و آشپزخانه بزرگ‌تر به همراه سرویسهای بهداشتی و استحمام در طبقه همکف و در طبقه بالایی اتاق خواب ها بر اساس مساحتی که مجاز هستیم داشته باشیم که سرویس بهداشتی و استحمام  مستقل از طبقه همکف باشد.

طراحی دوبلکس این اجازه را می‌دهد که نحوه طراحی و ارتباط بین همکف و طبقه بالا، با استفاده از پله‌های مدور یا طرح‌های دیگر جلوه‌ای خاص به ساختمان ببخشد. همچنین در طراحی نمای ویلا دوبلکس استفاده از دیوارهای شیشه‌ای در اتاق‌ها و پذیرایی و یا تراس و بالکن در طبقه بالاتر، فضای استراحت را دلچسب‌تر و زیباتر خواهد کرد.

همچنین در صورت تأمین هزینه موردنیاز می‌توان یک ‌طبقه زیرین این ساختمان را به فضایی متشکل از اتاق ورزش مانند تنیس‌ روی‌میز و یا دستگاه‌های بدنسازی برای استفاده ساکنین و استخر استاندارد، سونا و جکوزی اختصاص داد.

طراحی ویلا در زمین 300 متری
طراحی ویلا در زمین 300 متری – زالارک

تأسیسات و پارکینگ‌ها

در هر دو حالت طرح ویلا یک‌طبقه ای یا دوبلکس، برای طراحی باغ ویلا 300 متری تأسیسات مانند موتورخانه یا مخزن‌های ذخیره سوختی، انبار ابزارآلات و وسایل موردنیاز و پارکینگ‌ها در زیرزمین پیش‌بینی می‌گردد که مستلزم طراحی  مسیر ورود و خروج خودرو از درب ورودی ساختمان خواهد بود.

طرح ویلا باغ 300 متری
طرح ویلا باغ 300 متری – زالارک

طراحی باغ 300 متری

باغ ویلا متشکل از ساختمان داخل آن و فضای سبز و محوطه است که باغ گفته می‌شود. همان‌گونه که گفته شد و در مقاله طراحی ویلا باغ قبلاً به‌صورت مفصل بحث گردیده است. طراحی درست و صحیح وبا استفاده از تخصص‌های گیاه‌شناسی و اصول کشاورزی و باغ‌داری و شناخت از وضعیت آب‌وهوایی و خاک آن منطقه، گیاهان و درختان قابل‌استفاده و درنظرگرفتن برخی الزامات علاوه بر زیبایی و ایجاد ارزش‌افزوده در باغ ویلا، باعث حفظ کیفیت و ممانعت از هدررفتن هزینه‌ها خواهد بود.

محوطه‌سازی و ایجاد باغ در طراحی ویلا در زمین 300 متری، مانند طراحی ساختمان، اهمیت زیادی دارد. چشم پوشی از برخی عناصر و امکانات، بدلیل محدودیت فضا، می‌تواند باعث گردد تا توجه بیشتری به باغ و درختان و محوطه گردد. طراحی باع 300 متری باید توسط تیمی مجرب و دارای تخصص های موردنیاز و حتی استفاده از تجربه باغداران بومی منطقه انجام گردد.

ایجاد محیطی برای نشستن دورهمی حداقلی در داخل باغ، امکان آبیاری و حتی پیش‌بینی سم‌پاشی درختان، پیش‌بینی جمع‌آوری میوه‌ها در زمان مناسب، عدم استفاده از درختانی که پس از رشد کافی، باعث آسیب‌زدن به طراحی نمای ویلا باغ و حتی خود ویلا گردد، پیش‌بینی استخر یا حوضی با ابعاد مناسب برای استفاده دوگانه: آبیاری و شنا در روزهای گرم سال در کنار مسیر عبوری خودروها تا پارکینگ، محوطه‌ای زیبا و شاید جمع‌وجور و کوچک اما دلنشین ایجاد نماید. همچنین طراحی دیوارهای پیرامونی باغ ویلا نیز می‌تواند جلوه باغ ویلا را چندبرابر جذاب نماید.

طراحی ویلا و باغ 300 متری

جمع‌بندی

همان‌گونه که توضیح داده شد، هدف گروه معماری زال از این نوشتار در وهله اول زدودن این تفکر است که زمین‌های ابعاد کمتر مانند 300 متری به درد ساخت ویلا نمیخورند. طراحی باع ویلا 300 متر اگر توسط گروهی که متشکل از تخصص های مختلف طراحی ساختمان و سازه ، تأسیسات ،محوطه‌سازی و باغ شناسی  که تجربه کافی در این زمینه ها داشته باشند، می‌تواند شما را صاحب ویلایی مناسب با بودجه ای کمتر در زمینی نماید که شاید در ابتدا تصور داشتن این ویلا را نداشته باشید.

نکته نهایی که لازم است در مورد تمامی ویلاها متذکر گردیم و مخصوصاً برای باغ ویلاها، پیش‌بینی تجهیزات کنترل امنیتی و ایمنی و حفاظ‌های مناسب برای ممانعت از ورود خلاف‌کاران به هر منظور به داخل ویلاست. استفاده از دوربین‌های مداربسته امروزی که امکان مشاهده اتفاقات از طریق گوشی همراه را نیز فراهم آورده است و سیستم‌های اعلام و اطفا حریق هوشمند در این باغ ویلاها از ضروریاتی است که می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های گروه معماری زال، به‌صورت رایگان (با توجه به تنوع‌های مختلف آن در بازار که هرکدام برای مواردی خاص ساخته شده است) با خیال راحت نسبت به انتخاب طراح و سازنده مناسب اقدام نمانید.

 

 

 

گروه معماری زال

گروه مالی آرادفین، از سال 94  فعالیت خود را در راستای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری مدرن آغاز کرد. این تیم حدود دو سال را صرف تحقیق و توسعه در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های خبره کرد. شرکت آرادفین تمرکز خود را در زمینه ی معاملات الگوریتمی و ارائه سیستم‌های هوشمند خودکار، برای پیش‌بینی دقیق‌تر بازارهای جهانی و فارکس، با حداقل خطا، گذاشته است. اکنون آرادفین یکی از فعالان پیشرو در بازارهای مالی است وسرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است.  گروه مالی آرادفین ادعا دارد که پیشگام معاملات الگوریتمی در ایران است. 

پربازدید ترین مقالات

طراحی نمای ویلای دوطبقه

طراحی نمای ویلا دو طبقه

اهمیت طراحی نمای ویلا دو طبقه هنگامی که به برخورد انسان و معماری توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اول حس دریافتی مخاطب از بنا از

طراحی ویلا 100 متری

طراحی ویلا 100 متری

منزل یا محل سکونت، به عنوان یک فضای زندگی مهم برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود. از همین رو، طراحی داخلی و خارجی آن

هزینه ساخت ویلا دوبلکس

هزینه ساخت ویلا دوبلکس

مقدمه ساخت ویلا دوبلکس در سالهای اخیر رونق فراوانی گرفته است. علاوه بر زیبایی های خاصی که این نوع ویلاها دارند و نیز راحتی ساکنین

هزینه طراحی ویلا

هزینه طراحی ویلا  

با توجه به رشد چشمگیر صنعت ساخت و ساز ویلا و نیز افزایش تقاضای بازار در این حوزه، کسب اطلاعات لازم درباره هزینه طراحی ویلا