هزینه ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا

ویلانشینی فقط محدود به استانهای شمالی کشور نیست،در مقاله هزینه ساخت ویلا در شمال، ضمن بررسی  فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه ساخت ویلا, ‌بیشتر براساس ویژگی‌های منطقه شمال کشور و استان‌های شمالی بحث کردیم. با توجه به وسعت فعالیت و تجربه گروه معماری زال و تجربه ساخت انواع ویلا در تمام استان‌های کشور، در این نوشتار سعی خواهیم کرد، در مورد هزینه ویلاسازی و برآورد هزینه انواع ساخت ویلا دوبلکس و یک طبقه با سبک های مختلف بدون در نظر گرفتن منطقه ای خاص، توضیحات کامل و کاربردی ارائه نمائیم که خواننده مطالب خود بتواند راهی برای  پاسخگویی به پرسش معروف ساخت ویلا متری چند؟ داشته باشد.

قیمت ساخت هر متر ویلا

قیمت ساخت هرمتربع ویلا

معمولا برآورد هزینه ساخت و طراحی ویلا با در نظرگرفتن تمامی هزینه‌ها اعم از زمین و مصالح و دستمزد‌های ساخت و طراحی و اخذ مجوزهای قانونی قبل و بعد از ساخت ویلا،محاسبه میگردد، اگر فرض کنیم زمین برای ساخت ویلا قبلا خریداری شده و موجود است و نیز زمین مورد نظر دارای تمامی انشعابات آب و برق و گازبوده است، برای محاسبه هزینه ساخت ویلا  باید به دو‌جز باقی مانده توجه داشتیم:

۱- افزایش هزینه ساخت ویلا با اخذ مجوزها

شامل هزینه‌های مربوط به جواز ساخت و ساز، دربرخی موارد تغییر کاربری،  احیانا خرید تراکم در برخی مناطق، پایان کار و احتمال خیلی زیاد پرداخت جرائمی که معمولا بعد از اتمام ساخت تعلق میگیرد و هزینه هایی از این دست که هرچند ظاهرا شباهتی با ساخت و ساز، مصالح و دستمزدها ندارد اما در قیمت تمام شده برای بدست آوردن هزینه ساخت خانه ویلایی دوبلکس و فلت، باید سرجمع این هزینه‌ها هم برآورد گردد و طبیعتا در مجموع با تقسیم هزینه‌های کل بر مترمربع، میتوان به عدد هزینه ساخت هر مترمربع خانه ویلایی دست یافت.
لازم به ذکر است این هزینه‌ها علاوه بر اینکه در استانهای مختلف، متفاوت بوده و حتی در یک استان و شهر، بین داخل شهر و حومه‌های آن فرق خواهند داشت، در گذشت زمان و صدور  آئین نامه‌های جدید نیز، مشمول تغییرات خواهد بود. لذا برای اینکه برآورد هزینه ساخت ویلا بیشتر به واقعیت نزدیک باشد، باید از شرکت‌ها و گروه‌های معماری و سازنده ویلا کمک گرفت که بانک اطلاعاتی کامل و به روز دارند. براین اساس گروه معماری زال با بهره گیری از کارشناسان حقوقی در حوزه شهرسازی که آشنا به شرایط منطقه ای و جدیدترین آئین نامه‌ها و مقررات دارند می‌تواند در این خصوص اطلاعات جامعی در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

2- هزینه‌های مربوط به طراحی

نقشه ها، شبیه سازی‌های احتمالی قبل از شروع ساخت، هزینه خرید تمامی مصالح از شروع ساخت تا طراحی نمای ویلا و اتمام ساخت و تحویل کلید و دستمزد اجرا شامل هزینه های طراحی ویلا است. این هزینه‌ها که براساس نوع طراحی، سبک معماری ویلا(سبک کلاسیک یا سنتی، مدرن، دوبلکس یا باغ ویلا ) کیفیت مورد انتظار مالک و صاحب ویلا( کیفیت عالی، درجه یک یا قابل قبول) و  و همچنین منطقه و زمینی که قرار است ویلا در آن ساخته شود ( در داخل شهر،حومه شهر، جنگی با ساحلی و کوهستانی بودن آن) متغییر خواهد بود، که با در نظر گرفتن متراژ و مساحت زمین و درصد تراکم مورد نظر، هزینه ساخت ویلا متری، یعنی برحسب مترمربع مشخص می‌گردد. البته این عدد در واقع هزینه ساخت ویلا را نشان می‌دهد که اگر بخواهیم هزینه ویلاسازی را بطور کامل مشخص نمائیم، هزینه‌های بخش اول و نیز هزینه‌های مربوط به خرید زمین یا ارزش آن را نیز باید اضافه کنیم تا قیمت ساخت ویلا متری یا بر حسب مترمربع مشخص گردد.

هزینه ساخت یک خانه ویلایی

عوامل موثر بر محاسبه هزینه ساخت ویلا

قبل از ادامه بحث، نکته ای که باید حتما متذکر گردیم اینکه برخی قیمت متری ساخت ویلا  یا قیمت ویلا “متری” را می‌پرسند یا عنوان میدارند یا دنبال برآورد هزینه ساخت ویلا “متری” هستند، نباید کسی را به اشتباه بیاندازد چرا که در هزینه هایی مانند هزینه ساخت ویلا و ساختمان، باید مساحت درنظر گرفته شود و پرسش و سئوال درست تر این است که هزینه ساخت خانه ویلایی براساس ” متر مربع ” یا قیمت ساخت ویلا مدرن یا کلاسیک بر اساس “هرمترمربع” باید برآورد گردد.
بدیهی است در این نوشتار یا مقاله هایی از این دست هرکجا به عناوینی مانند قیمت ساخت هر متر ویلا، برخورد کردیم باید بدانیم که منظور قیمت ساخت یک خانه ویلایی بر حسب مترمربع بوده است. در نوشتار هزینه ساخت خانه ویلایی در شمال، برخی عوامل مهم و موثر در برآورد هزینه ساخت ویلا را به صورت تفصیلی و برخی دیگر به صورت عنوان و چک لیست توضیح داده شد.

قیمت ساخت هر متر مربع ویلا

تکرار این نکته از این جهت ضروری است که با انجام جستجو در خصوص هزینه ساخت ویلا، بسیاری از گروه‌ها و شرکت‌های سازنده ویلا، در سایت‌های خود، قیمت ساخت هر متر ویلا را نه با تقریب خاص بلکه بصورت دقیق اعلام میکنند. اما براساس سیاست‌های این گروه، سعی میگردد که بدلیل نوسانات بسیار در دوره‌های کوتاه، حتی کمتر از یک فصل در قیمت تمام شده مصالح و حتی دستمزدها، و برای اینکه مخاطب دچار خطا در برآورد بودجه مورد نظر و هزینه ساخت هرمترمربع خانه ویلایی نگردد،  گروه معماری زال ترجیح میدهد در نوشتار حاضر بجای ارائه قیمت دقیق با مشخص کردن معیارها و چک لیستهای مورد نیاز  برآورد هزینه ساخت ویلا را برعهده مشاوران قرار دهد با این توضیح که در تمامی مراحل با افتخار وظیفه خود می داند پاسخگوی تمامی ابهامات و پرسش‌های مخاطبین خود باشد که با تماس یا مشاوره رایگان می توانند از خدمات و تجربیات ما بهره مند شوند.

امکانات انتخابی

یکی از پارامترهای تاثیر گذار در هزینه ساخت خانه ویلایِی، که براساس سلیقه و انتخاب صاحب ویلا که متاثر از بودجه و توان مالی وی خواهد بود، امکانات مورد نظر برای استراحت و یا راحتی بیشتر و داشتن اوقات مفرح تر در طول اقامت در ویلاست، برخلاف دیگر پارامترهای توضیح داده شده و نیز جزئیات مصالح مورد نیاز که سازنده یا صاحب ملک فقط می‌توان نوع و درجه بندی آنرا تغییر بدهد و الزاما باید در نظر گرفته شود، این امکانات به نوعی انتخابی بوده و حتی به منظور کاهش قیمت ساخت ویلا باغ، میتوان در مقطع زمانی دیگری به ویلا اضافه کرد (طبیعتا با صرف هزینه بیشتر از زمانی که حین ساخت کل ویلا، اجرا میگردد) البته توصیه همراه با تاکید است که اگر تصمیم دارید در آینده مثلا استخر در طراحی داخل ساختمان یا محوطه ویلا ساخته شود، حتما در مرحله طراحی و اجرای فوندانسیون، پیش بینی‌های لازم اندیشیده شود.

این امکانات که تاثیرات محسوس و آشکاری در قیمت ساخت ویلا متری، خواهد داشت عبارتند از :

  • استخر (داخل ساختمان یا محوطه و ابعاد آن )
  • سونا (داخل ساختمان یا محوطه و نوع سونا، خشک یا مرطوب)
  • جکوزی (داخل ساختمان، بالکن و تراس یا فضای باز)
  • آلاچیق و مبلمان و میز و صندلی در محوطه
  • آتشکده
  • آبنما و حوض آب
  • نوع درختان و محوطه
  • هوشمندسازی و نورپردازی‌های تزئینی

هزینه ساخت ویلا متری

که داشتن یا نداشتن هرکدام می‌تواند قیمت ساخت خانه ویلایی را تغییر دهد. اما نکته مهمی که در بسیاری از مناطق خارج شهر مهم بوده و حتما باید در خصوص صرف هزینه برای آن کوتاهی نکرد، پیش بینی هزینه‌های مربوط به انواع حفاظ‌های امنیتی فیزیکی و الکترونیکی، کنترل تردد و دوربین‌های مداربسته به منظور پیش گیری و ممانعت از حمله حیوانات و نیز دستبرد و سوءقصد‌های خلافکاران درون طراحی محوطه ویلا است. هرچقدر این هزینه‌ها باعث گردد قیمت متری ساخت ویلا افزایش یابد به همان میزان، اطمینان خاطر و آسایش بیشتری برای ساکنین به ارمغان خواهد آورد.

مصالح مورد استفاده

یکی از مهمترین پارامترهای چک لیست‌های مربوط به به محاسبه هزینه ساخت ویلا و پاسخگویی به پرسش معروف ساخت ویلا متری چند، مشخص کردن نوع مصالح بکار رفته در ساخت ویلا چوبی یا بتنی است.

مصالح براساس نقشه طراحی شده باید مورد استفاده قرار گیرد و حجم و مقدار آن در طراحی نما و ویلا مشخص میگردد اما با توجه به تنوع سازندگان و کیفیت‌های مختلف، انتخاب نوع سازنده و کیفیت آن میتواند قیمت ساخت هر متر ویلا را تحت تاثیر قرار دهد

مصالح معمول که در ساخت ویلا و حتی ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد عبارت است از :

  • آهن

برای اسکلت فولادی که تحت تاثیر نوسانات بازارهای جهانی، نرخ ارز، بازارداخلی و فصل ساخت و ساز متغییر است.

  • میلگرد

در مورد ساخت ویلا یا ساختمان با اسکلت بتنی که تحت تاثیر همان نوسانات و عوامل تعیین کننده نرخ آهن خواهدبود.

  • بتن

علاوه بر ساخت و سازهایی که با اسکلت‌های بتنی انجام میگردد، حتی در اسکلت‌های فلزی نیز بتن مورد استفاده قرارخواهد گرفت. کیفیت وعیار بتن یکی از مواردی است که در کیفیت و نوع ساختمان ساخته شده تاثیر گذار بوده و قیمت آن علاوه بر نوسانات مربوط به قیمت سیمان مورد استفاده، به کیفیت و عیار بتن ساخته شده، آزمایشات خاک، تراکم بتن مورد استفاده جوری بستگی دارد که یکی از مواردی است که در قیمت ساخت هر مترمربع ویلا موثر خواهد بود.

  • تیرچه

در برخی اسکلت‌های ساختمانی، تیرچه نقش اساسی دارد. که براساس نوسانات بازار آهن و بتن متغیر خواهد بود.

  • یونولیت

استفاده از یونولیت برای عایق سازی امروزه تقریبا اجباری و گریزناپذیر است حتی در طراحی خانه‌های ویلایی لوکس

  • آجر و سنگ

آجر در دیوارهای داخلی و حتی دیوارهای پیرامونی مورد استفاده قرار میگیرد، آجر نیز از جمله مصالحی که دارای سازنده‌های متنوع با کیفیت‌های مختلف بوده که نوسان قیمت در یک روز و نوع کاربرد مشخص شده آن نیز به حدی است که هزینه ساخت خانه ویلایی را مخصوصا در ویلاهایی با مساحت بیشتر یا دارای طبقات تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین انواع سنگ در ساخت و ساز و طراحی نمای ساختمان کلاسیک و مدرن در مورد استفاده قرار میگیرد. کف ساختمان، پی ریزی، دیوارهای سرویس‌های بهداشتی، نمای ساختمان و دیوارهای پیرامونی، حتی مسیرهای پیاده و ماشین رو در محوطه و پارکینگ از جمله محل هایی است که سنگ مورد استفاده قرار میگرد.

نوع سنگ‌های انتخاب شده و محل استفاده آن مثلا دیوار چینی و نمای ساختمان، در هزینه ها تاثیر گذار خواهد بود.

  • گچ

گچ در انواع مختلف که توسط کارخانه‌های مختلفی در کشور تولید میگردد، تقریبا در تمامی ساخت و سازها و ویلاسازی‌های لوکس مورد استفاده است، هر چند ظاهر امر مصالحی مانند گچ و آجر شاید در مقایسه با سایر مصالح کمتر به نظر برسد اما هزینه هایی است که باید در محاسبه هزینه ساخت ویلا مد نظر قرار گیرد.

  • انواع دیگر مصالح مانند درب و پنجره ها،شیشه‌ها مصالح مربوط به سقف مانند شیروانی یا اجرهای مخصوص نیز باید در نظر گرفته شود. تا بتوان قیمت ساخت هر مترمربع ویلا را با تقریبی نزدیک به واقعیت استخراج نمود.

جمع بندی

در مورد هزینه‌های مربوط به محوطه سازی و نماسازی و استفاده از المان‌های مدرن و تاسیسات گرمایش و سرمایش در مقاله‌های قبلی به تفصیل بحث گردیده است. همانظور که گفته شد سعی این نوشتار، مشخص کردن و توجه کردن به معبارهای تاثیر گذار در هزینه ساخت ویلا بود که مخاطبین به جای جستحو در عدد هزینه ساخت مثلا ساخت و طراحی ویلای 100 مترمربعی در هر منظقه، ابتدا با توجه به مساحت زمین در نظر گرفته شده برای خرید و یا متراژ زمین موجود و بعد از آن با مشخص کردن سبک ویلای مورد نظر و دلخواه خود، براساس هزینه و پتانسیل در اختیار (منظور سرمایه در نظر گفته شده به همراه پیش بینی‌های مربوط به تسهیلات تعلق گرفته) همراه با شرایط مکانی و منطقه ای و جغرافیایی، بتواند ضمن استخراج برآورد هزینه ساخت ویلا و هزینه ساخت هر مترمربع خانه ویلایی، تصمیم درست را اتخاذ نماید.

شرکت زالارک، با استفاده از سالها تجربه و تخصص در ساخت انواع ویلاها در تمام مناطق کشور و داشتن تیم کارشناسی درحوزه‌های مختلف؛ آمادگی ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی به انواع سئوالات و مشاوره‌های درخواست شده را دارد.

 

گروه معماری زال

گروه مالی آرادفین، از سال 94  فعالیت خود را در راستای ارائه راهکارهای نرم‌افزاری مدرن آغاز کرد. این تیم حدود دو سال را صرف تحقیق و توسعه در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و سیستم‌های خبره کرد. شرکت آرادفین تمرکز خود را در زمینه ی معاملات الگوریتمی و ارائه سیستم‌های هوشمند خودکار، برای پیش‌بینی دقیق‌تر بازارهای جهانی و فارکس، با حداقل خطا، گذاشته است. اکنون آرادفین یکی از فعالان پیشرو در بازارهای مالی است وسرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده است.  گروه مالی آرادفین ادعا دارد که پیشگام معاملات الگوریتمی در ایران است. 

پربازدید ترین مقالات

طراحی نمای ویلا در شمال

طراحی نمای ویلا در شمال

وقتی صحبت از ویلا و ویلاسازی میکنیم توجه بیشتر مردم به سمت شمال جلب می‌شود. بدلیل ویژگی‌های منطقه جغرافیایی استان‌های شمالی کشور، داشتن آب و

نمای رومی ساختمان یک طبقه

نمای رومی ساختمان یک طبقه

برای بحث پیرامون نمای رومی ساختمان یک طبقه، ابتدا بررسی پیشینه ساختمان سازی در روم قدیم که تحت تاثیر معماری یونان باستان در اوج شکوفایی

طراحی ویلا کوچک

طراحی ویلا کوچک

طراحی ويلای كوچک با ایده ی اولیه با رشد سريع جمعيت و همچنين روي آوردن مردم به زندگي شهرنشينی و مهاجرت هرچه بيشتر آنها به

انواع پارکینگ خانه ویلایی

طراحی پارکینگ ویلایی

زندگی در خانه ویلایی باتوجه به  محیطی که برای ساخت ویلا انتخاب میگردد همراه با محدودیت‌ها و الزاماتی است که افرادی که قصداقامت کوتاه و